Beste mensen,
Ik heb een vraag m.b.t. de standkachel die in de 500SEL zit.
De werking begrijp ik, deze werkt ook en als ik de kachel per direct aanzet met het vlammetje slaat deze ook aan.
Na een verloop van 30 SEC. begint de brandstofpomp te tikken en na verloop van 1 minuut begint hij te roken aan zijn uitlaatje.
Nu las ik dat de kachel eerst de motor opwarmt tot een bepaalde temperatuur en daarna (als je de ventilatie op stand 1 zet en de interieur temp. hoog genoeg) begint hij de ruimte in de auto te verwarmen.
Maar ik heb de indruk dat er te weinig vloeistof in het circuit zit, want ik kan de slangen makkelijk geheel indrukken, als ik deze indruk dan hoor je dat de pomp het even moeilijker krijgt door de druk.
Dit is toch een apart circuit ten opzichten van het koelwater van de motor?
Er zit zo'n vulnippel op en op de pomp staat dat er 2 bar in moet.
Wat zit er in dit gebeuren, koelvloeistof i.v.m. bevriezen?
Hoe kan ik dit via die koppeling erin krijgen, of kan ik dit zelf niet?
Na verloop van 3 minuten branden slaat de kachel uit, hij heeft zijn temperatuur bereikt of de pomp wordt te heet omdat er te weinig stroming is.
Bedankt,