Klopt. mijne SEC heeft geen ABS,ben er zeker niet rouwig om want veelal is er wel wat mee aan de hand.
Heb jaren jonge volvo's gereden en heb nimmer die ABS nodig gehad, als jezelf een goede remmethode toepast en het juist doet is het zelfs overbodig lijkt mij.
Heb het 1x getest op een van me "ouwe" volvo's toen er een dik pak sneeuw lag, vond het maar leip.Trillen dat rempedaal onder je voet,ok je bleef wel mooi rechtdoor gaan, voordelen zal het wel hebben. Maar zoals ik in me volvo's reed (was er echt wel heel zuinig op) doe ik niet id SEC, de SEC onthaast me letterlijk,alleen als die echt door en door warm is,na bv 30 a 40 km gereden te hebben wil ik haar wel eens echt planken vanuit stilstand ,best kicken
,rijd wel eens 180 ofzo maar dat is wel zeldzaam. Ook dat ASR (niks met onze Mercedes-Benzen te maken natuurlijk)ofzoiets...pfff als je iets stevig optrok en de voorbanden wilden wat spinnen viel meteen een boel vermogen weg (vooral bij de S60 D5), je kon het uitzetten ,wat ik ook wel eens deed als ik echt uit me dak wilde gaan, heb mazzel dat me rijbewijs nog in me bezit is ,met die S60 zat je zo over de 200,en je had het amper id gaten.
Btw, heb een lampje in het klokkenhuis,rechts onderin, met exh temp, hebben al die jap benzen, wat voegt dat nou toe eigenlijk, waar is dat nou voor? Als me uitlaat te warm is gaat die dan branden?
Achterruitverwarming hebben wij allen, de een met dikke draden (vind het er persoonlijk niet uitzien vergeleken met die dunne) en anderen met dunne, alarmlichten hoort ook ieder te hebben.
Solly nu maar weer ontopic..