door The Watchking » 05 jul 2012, 18:05
Maar meteen een (dubbele) startonderbreker ingebouwd nadat ik lid geworden ben van deze club en dit item las. Dit is een Hella Master Switch 6EK 002 843-001, kost iets minder dan 15 euro inclusief BTW. Ruimte genoeg, daar links onder het dashboard.
Maar: zat me nog niet lekker omdat-ie zo in het zicht zit, ook als de sleutel er uit is. Hij onderbreekt de paarse draad, die de automaat toestaat te starten in P of D, zoals voorgaand in dit item beschreven. Dus de wagen start niet als de sleutel eruit is. Maar die sleutels zijn generiek en je maakt er ook een statement mee: hallo, er ergens iets onderbroken en dat kan hier - door de onderste helft van het dashboard er af te slopen - doorverbonden worden.
Daarom heb heb ik die andere - de paars-witte tussen versnellingsbak en de startmotor - op een hele andere plaats nog een keer doorgeknipt - waar, dat zeg ik niet - en een draad op en neer getrokken naar een hele andere verborgen plaats - zeg ik ook niet - en daar een handzaam schakelaartje tussen gezet.
Was een paar uurtjes werk omdat ik niet op de geijkte plaats de draden door wilde knippen, meteen bij die stekker achter dat schot bij het gaspedaal, maar zo dicht mogelijk bij de bak, en dan kost het je een hoop extra gezweet om daar in de buurt te kunnen pielen. Werkt goed, en zit nu wel goed, denk ik.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.