Hallo allemaal, ook ik stel me even voor; Ik ben Mike, 46 jaar, uit Eindhoven.
Momenteel nog in het bezit van 2 auto;s van een totaal ander merk met een totaal andere filosofie; Een Citroën XM V6 24V 200pk 5 bak uit 1990 en een CX 22 TRS uit 1989. Maarrr... beide gaan er uit, wel een beetje genoodzaakt door omstandigheden, maar goed, ik wil naar nog maar één auto. Natuurlijk moet dat wel iets speciaals zijn en deze keer ook maar meteen belastingvrij. Mercedes heeft altijd wel mijn sympathie gehad, mits origineel en niet verkloot.
Eerst maar eens lid op het W124 forum geworden, veel gelezen, en veel 200's op MP bekeken... uiteindelijk mijn doel gezet op een 260 W124. Maar als je dan zo aan het rondneuzen bent schiet er ook wel eens een S over het scherm.
En dan is dat toch een automobiel met veel meer karakter, die ik ken vanaf mijn jeugd. Op vakanties naar Italië kwamen ze souvereign voorbij blazen, en op een pubertje van 14 - 15 jaar maakte dat heel veel indruk.
Enfin, toen ik mijn vrouw een foto van een W124 liet zien trok ze een vies gezicht, zij is verstokt Volvo rijdster en blijkbaar mixt dat niet
, maar toen ik een S liet zien zei ze meteen "Ja!" Die vond ze blijkbaar apart genoeg.
Het moet dus een S worden. Misschien later op LPG, ik rij maar een kleine 10k. Vervolgens vind ik de 2e generatie mooier. Hoewel ik me wel suf tuur naar de verschillen. Ok, het lipje onder de voorbumper valt me op, en de mooiere gladde deurpanelen. En ook aan de achter zijde zie ik een verschil tussen type 1 en 2 maar ik weet nu nog steeds niet wat het verschil is. Kan mijn vinger er niet opleggen. Wel staan die putdeksel velgen mooier dan de kroonkurkvelgen. Oja, en netzoals bij een W124; mét oranje knipperlichten.
Verder ben ik gek van een schuifdak en moet er centrale deurvergendeling op zitten. Alle andere opties zijn natuurlijk wel meegenomen, maar ik vind het belangrijker dat het een frisse en goede auto is. En daarna wist ik het niet meer...
Wat voor motor? Ik hoef niet zo meer te scheuren en comfort vind ik belangrijk maar hou wel van opschieten. Verbruik moet een beetje binnen de perken blijven. Zodoende dacht ik aan een 260 of 300SE. Oja, niet onbelangrijk, het budget is niet groot om meteen het beste van het beste te kopen: € 4000,=, en dan kijk ik niet op 500
Ik ben afgelopen week wezen kijken naar deze auto, een 300SE automaat uit 1986. Hij staat nu nog op MP:
ettenmb 035a.jpg
Deze zou "zogenaamd" door de huidige eigenaren zelf geimporteerd zijn uit Duitsland,in nov 2011 en van een oudere man zijn geweest. Ze hadden alleen geen enkele historie en ook geen email adres of telefoonummer meer. Vaag. Maar goed, toch gegaan en aangekomen deed de poolse vriend van de dame waar ik contact mee had open. Heb ik geen probleem mee maar stond wel op scherp natuurlijk. Op het eerste gezicht overigens geen onaardige wagen. 255K op de teller. Alleen vond ik onder de kap al meteen een Pools smeerkaartje, wat mijn vermoedens bevestigde.
Het rijden was een teleurstelling. De auto trok erg naar rechts en begon al bij 40 50 km/u te schudden in het stuur. ABS en remschijven lampjes bleven ook branden. De wagen stond op winterbanden. Ze hadden er nog geen onderhoud aan gedaan, geen olie, automaatolie vervangen. Er zat een héél klein accuutje in. Linkerzijde was overgespoten.
Wel was het mijn maiden rit in een W126! Ik vonde de auto niet snel, of beter gezegd; niet pittig. Ook lijkt het gaspedaal heel zwaar op een of andere manier. Maar doordat het getril nogal afleidde, kon ik niet bepalen of dit nu goed was of niet. Schakelen ging niet verkeerd. Hmmm.. gezegd dat ik erover na zou denken. Slecht gevoel, volgens mij werd ik voorgelogen en daarom gisteren maar netjes gemaild dat ik verder op zoek ga.
Mijn oog viel gisteren op een advertentie van een 260SE uit 1986, van een (handelaar?) in Bladel, bij Eindhoven. Een vrij kale, witte, maar "op de foto" wel strakke auto. 171K en een redelijke vraagprijs. Alleen; het is een 5 bak! Opzich heb ik daar niet zo'n probleem mee, en is het ook wel wat zuiniger, maar je ziet dat maar zelden. Heeft iemand een ervaring met deze combinatie?? Of iemand ervaring met dit bedrijf?
Het gaat om deze 260SE:
listing_5838Mercedes-260se-wit-18-08-1986-006.jpg
Alvast dank voor jullie reacties en tips!
Groeten, Mike
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.