door Zefke » 06 aug 2012, 20:58
Je moet het zo zien, als de tank in een ruimte wordt ingebouwd die in verbinding staat met het passagiersgedeelte, en dat doet een kofferbak van de W126, dan moet de tank gasdicht zijn en de appendagekast worden "afgezogen" door een in de rijwind te plaatsen afzuiger/beluchter.
De multivalve tank op de foto heeft zo te zien twee "buitenaansluitingen", als je de buitenvuller ook in de kofferbak plaatst dan heb je één buitenaansluiting nodig voor deze vulslang, hiervoor zijn er standaard rubbers die over de vulslang gaan en met twee slangenklemmen worden geklemd (Let erop dat de vulpot/vulnippel ook gasdicht moet zijn t.o.v. de kofferbak, dus ook hier een afsluitrubber met klemmen).
De tweede buitenaansluiting moet je dus gebruiken voor de afzuiger/beluchter maar ook voor de leiding naar voren en de bekabeling van de afsluiters en eventuele vlotter. Het beste kun je een afzuigslang aansluiten op de tweede buitenaansluiting en de leiding en bekabeling in deze slang via de afzuiger/beluchter naar buiten voeren! Daarna kun je met de bekabeling eventueel weer naar binnen, maar logischer is met de leiding naar voren en samen met de afsluiter bekabeling van de voorste afsluiter aan de voorkant ergens naar binnen!!
Je moet ff bekijken wat het beste gaat, als het maar gasdicht is. Dus niet de bekabeling langs de rubber de kofferbak in o.i.d ...dat is afkeur!!
Ik hoop dat je er iets aan hebt!
stergroetjes
Paul