[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
loopt slecht als de motor nog koud is. : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 26 nov 2024, 00:56

loopt slecht als de motor nog koud is.

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

loopt slecht als de motor nog koud is.

Berichtdoor MartMustang » 07 aug 2012, 20:07

Hallo allemaal. :D
Ik rij in de auto van mijn schoonzoon,Mercedes 500SEC bouwjaar 1985.
Heb hier op deze site al naar gekeken die misschien de zelfde probleem heeft als de auto waar ik in rij.
Maar niet gevonden,dus vraag ik het maar.
Als de auto koud is in ik start hem dan loopt die zo als gevoel dat die op paar cilinders loopt,dus schudden.
In als die op temperatuur is dan gaat het beter,maar als je gas pedaal intrapt dan is het gevoel dat die toch een paar cilinders over slaat in dan naar paar seconde pakt die wel alles?? raar maar waar.
In als je rustig rijd dan doet die meer stotend als je iets meer gas geeft.
De auto rijd gewoon op benzine,maar waar ik ook aan denk is aan de spin kop,de auto heeft lang stilgestaan kan
zijn dat er oude benzine in de spin kop zit(gedroogd benzine vuil)(en ook even kijken naar de ronde membraan).
Ik zag hier ook dat iemand over had en ook druk schijf?Ik zal wel even na kijken hier op de site.
Dus mijn bedoeling was om die spinkop uit elkaar te maken in alles schoon maken.
De tijd van de ontsteking staat op 15 graden(met vacuüm met warme motor)(koude motor op 0 graden dp)
Wat ik ook nog wil doen is kijken naar de druk van alle cilinders.
Alle vacuüm slangen zijn goed,geen lekkage bij de injectors ,bougies zijn goed,verdeelkap is goed,bougies kabels zijn goed.Dus ik heb al heel wat gedaan,maar nog niet genoeg.
Als er iemand is die ook zoiets heeft meegemaakt in alles is verholpen vertel hoe jij heb gedaan.
Of dat er iemand andere ideeën heeft mag ook.
Graag hoor ik van jullie.
Vr.Gr..Martin
MartMustang
 


Re: loopt slecht als de motor nog koud is.

Berichtdoor ElGriffo » 07 aug 2012, 20:32

Zorg dat je alle wartels van de spinnenkop verstuiverleidingen gangbaar hebt
start de motor dan koud en draai dan cilinder voor cilinder de leiding los en kijk dan of de motor daar op
reageert.

Kan maar zo zijn dat er helemaal geen brandstof uit komt.

En hoe weet je zeker dat de onstekingsdelen goed zijn ? heb je ze gemeten , zo bekeken of zijn ze nieuw ?

En als ze nieuw zijn , wat voor merk zijn ze dan

grt

MArco

pas wel op met benzine als r veel lekt eerst even goed schoonmaken i.v.m. brand gevaar
ElGriffo
 


Re: loopt slecht als de motor nog koud is.

Berichtdoor MartMustang » 07 aug 2012, 20:49

Hallo Marco.
Bedankt voor jou bericht.
De ontsteking tijd stip heb ik met stroboscoop gedaan.
De kabels is van Bosch,de bougies weet ik niet meer van merk.
Zo als jij vertelt met die spin kop heb ik al gedaan,er kwam wel benzine uit maar niet zo veel,moet dat er uit spuiten of heel klein beetje benzine?
Wat ik ook zo raar vind,dat als de motor draait kan ik rustig bougies kabel 3 en 4 uit halen in hij draait gewoon door zo als ze er op zitten??Dus dan denk ik er zit en 3 en 4 cilinder.
Heb je nog een advies om na te kijken.
Vr.Gr..Martin
MartMustang
 


Re: loopt slecht als de motor nog koud is.

Berichtdoor ElGriffo » 07 aug 2012, 21:16

In de basis heeft de verbranding 3 ingredienten :

Zuurstof, Brandstof (verhouding 14 op 1 ) en een vonk

Als je 1 en 2 op een minimale compressie krijgt en de vonk op het juiste moment aanwezig is zou de "boel"
het moeten doen .


Meet dan in ieder geval die 2 kabels eens door , controleer de verdelerkap bij cilinder 3 en 4
(zitten je kabels 100% goed ? , lijkt dat je de kabels pas vernieuwd hebt ? kan daar wat mis gegaan zijn ?)
controleer de bougies een kijk of ze buiten de cilinderkop goed vonken.

Heb je de mogelijkheid controleer dan de compressie .

Hoor je de motor tikken ?

Als het dan nog nioet lukt -? naar de Hobbyhut

p.s is de auto voor 9-1985 of daaarna ?
ElGriffo
 


Re: loopt slecht als de motor nog koud is.

Berichtdoor MartMustang » 07 aug 2012, 21:41

De auto is van 20-08-1985.
Ik hoor de motor niet tikken.
De kabels 3 in 4 geven wel vonk,in ook via bougie.(mooi helder blauwe roze vonkjes).
Daar heb ik nieuwe bougies er in gedaan.
Als de auto warm is dan hoor je in de uitlaat af en toe een plof net of die geen ontbranding geef.
Je kunt het ook wel ruiken bij de uitlaat,dan stinkt die naar benzine.niet veel maar je ruikt wel.
Maar ik zal eerst wel even de compressie meten bij de 3 en 4 cilinder
En ik denk wel dat de co te hoog is,volgens mijn berichten moet die staan op 1 tot 1,5.
Zo gouw ik meer weet dan laat ik je weten Marco.
Ja naar de hobbyhut is wel ver voor mij ,als ik er helemaal niet meer uitkomt dan zal ik toch wel heen moeten.
Alvast bedank voor al die reacties van jou.
PS.wat is er verschil voor 9-1985 of er na??
MartMustang
 


Re: loopt slecht als de motor nog koud is.

Berichtdoor ElGriffo » 07 aug 2012, 22:24

Qwa motor en Auto Type 1 en 2

Gladde deurplaten en zwarte klepdeksels

Jij zou dan geribbelde platen hebben en grijze alu kleppendeksels

"Ploffen" zou toch op slechte en verkeerde onsteking kunnen duiden
ElGriffo
 


Re: loopt slecht als de motor nog koud is.

Berichtdoor Frank117 » 07 aug 2012, 23:41

"ploffen" kan ook wijzen op een te mager mengsel in de betreffende cilinder(s).
De oorzaak kan dus ook een defecte spinnenkop of slechte injectors zijn.
Als je op het gehoor moet werken kan dit voor verwarring zorgen.
Avatar gebruiker
Frank117
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1031
Geregistreerd: 25 jun 2008, 20:17
Woonplaats: Knokke, België
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: loopt slecht als de motor nog koud is.

Berichtdoor Eddysan1 » 08 aug 2012, 14:08

Had hetzelfde probleem, koudstart niet van de plaats te krijgen, spinnekop revisie, injectoren reinigen,liep een stuk beter, maar nog schommelend toerental/ motor, later bleek dat ik een breuk had in de bobinekabel, deze was nieuw dus daar ging ik het in eerste instantie niet zoeken bij de kabels,onsteking bij 3000 toeren 25 graden, advies Hans hobbyclub, mijn topic schommelend toerental/motor bij warme motor, misschien herken je dit probleem
suc6
LPG moet er nog ingebouwd worden, eerst even kijken hoe deze blijft lopen op benzine, daarna gas erin
Avatar gebruiker
Eddysan1
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 84
Geregistreerd: 24 nov 2010, 21:54
Woonplaats: Roermond
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1984
LPG: Nee


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 17 gasten