Hallo allemaal.
Ik rij in de auto van mijn schoonzoon,Mercedes 500SEC bouwjaar 1985.
Heb hier op deze site al naar gekeken die misschien de zelfde probleem heeft als de auto waar ik in rij.
Maar niet gevonden,dus vraag ik het maar.
Als de auto koud is in ik start hem dan loopt die zo als gevoel dat die op paar cilinders loopt,dus schudden.
In als die op temperatuur is dan gaat het beter,maar als je gas pedaal intrapt dan is het gevoel dat die toch een paar cilinders over slaat in dan naar paar seconde pakt die wel alles?? raar maar waar.
In als je rustig rijd dan doet die meer stotend als je iets meer gas geeft.
De auto rijd gewoon op benzine,maar waar ik ook aan denk is aan de spin kop,de auto heeft lang stilgestaan kan
zijn dat er oude benzine in de spin kop zit(gedroogd benzine vuil)(en ook even kijken naar de ronde membraan).
Ik zag hier ook dat iemand over had en ook druk schijf?Ik zal wel even na kijken hier op de site.
Dus mijn bedoeling was om die spinkop uit elkaar te maken in alles schoon maken.
De tijd van de ontsteking staat op 15 graden(met vacuüm met warme motor)(koude motor op 0 graden dp)
Wat ik ook nog wil doen is kijken naar de druk van alle cilinders.
Alle vacuüm slangen zijn goed,geen lekkage bij de injectors ,bougies zijn goed,verdeelkap is goed,bougies kabels zijn goed.Dus ik heb al heel wat gedaan,maar nog niet genoeg.
Als er iemand is die ook zoiets heeft meegemaakt in alles is verholpen vertel hoe jij heb gedaan.
Of dat er iemand andere ideeën heeft mag ook.
Graag hoor ik van jullie.
Vr.Gr..Martin