Nu ik een aantal maanden met de 300SD de weg opgegaan ben vind ik het brandstofverbruik toch wel tegenvallen.
De auto heeft genoeg kracht en loopt, voor zover ik kan bepalen, goed.
Geen rookwolken bij stationair of koude start en geen olieverbruik sinds mijn 1000km die ik gereden heb.
De eerste week dat ik hem had haalde ik op een ritje naar breda-eindhoven (130km) een verbruik van 1 op 11.
en dat was toen mijn kleppen nog niet eens gesteld waren, wat later wel nodig bleek.
Bij het kleppen stellen is het stationair toerental verlaagd van 800tpm naar ca 600tpm, het blok loopt nu rustiger, mooier en het is nu mogelijk om met de noodstop de motor uit te schakelen.
Dit lukte met het hogere toerental van 850tpm namelijk niet, de motor ging dan wel wat rottiger lopen maar viel niet dood.Vandaar het toerental wat lager gezet.
Wat mij opvalt is dat sinds dit alles het verbruik niet meer boven de 1 op 9.8 uitkomt.
Ik moet hierbij opmerken dat dit verbruik van 1 op 9.8Km wordt gehaald met een hele rustige rijstijl op de snelweg
Wat kan ik doen om het brandstofverbruik te verbeteren?
Ik heb op meerdere amerikaanse forums gelezen dat een 300SD toch een verbruik van 1 op 12/12.5 , en soms zelfs nog hoger kan halen. 33MPG(dat is 1 op 14KM)ben ik ook al tegengekomen.
Wie heeft tips?
Groet,
anthony