[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Thema Avond: M116 en M117 Kleppen stellen : Techniek - 8

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 22 nov 2024, 22:16

Thema Avond: M116 en M117 Kleppen stellen

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Re: Thema Avond: M116 en M117 Kleppen stellen

Berichtdoor Ultrabilo » 10 aug 2012, 21:20

misschien moet ik vannacht al aanrijden en voor de deur slapen, dan word die mijn 280 op tijd koud.
Ultrabilo
 


Re: Thema Avond: M116 en M117 Kleppen stellen

Berichtdoor Cross500 » 10 aug 2012, 22:56

Gisteren de tweede thema avond mogen meemaken. Ditmaal zelf de auto laten behandelen. Afgezien van de vele slechte tuimelaars viel het me toch mee. In mijn SEL hangt een 961 motor waarvan gezegd wordt dat deze minder goed tegen LPG zou kunnen. Zelf zo rond de 130.000 km op LPG mee gereden en op de tuimelaar na viel het stellen wel mee (die oudjes komen dus nog best mee ;-) ). Loopt weer mooi en ben er mee blij , de tik die af en toe in zat niet meer gehoord.
Marco, Ivar en Rob bedankt voor (opnieuw) een top avond.

groet,

Gerrit
Cross500
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 64
Geregistreerd: 04 jul 2008, 18:12
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1980
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Thema Avond: M116 en M117 Kleppen stellen

Berichtdoor ElGriffo » 11 aug 2012, 20:47

Alle deelnemers bedankt voor de leuke en gezellige avond.

Is wederom redelijk veel werk verzet

Ik wil ivar en Rob hierbij ook even in het zonnetje zetten , die hebben toch een berg werk verzet en een hoop
klepjes en plaatjes gesteld en vervangen. Ivar en Rob hartelijk dank voor jullie inzet :)

Ook Jeff bedankt voor je hulp en Herman voor de muffin's (je tank is gereserveerd ;) en de kabels e.d. voor John staan klaar voor verzending)

Uiteindelijk zijn "de wachters" ook gedaan door Ivar waarodoor de laatste rond 01:00 de poort uit reed :blush:

Eigenlijk veeeeel te laat maar goed, ik lag geloof ik om 02:15 in mijn bed en ws er 06:30 weer uit :blush:

Helaas waren er toch wat tegen slagen..... Collagoz was onderweg gestrand omdat (wat later bleek ) 1 klepdekselpakking
niet goed zat en bij teun bong werd plots een vreemde ratel hoorbaar :huh:

Gaan we donderdag avond even bekijken wat daar de oorzaak is.

Maar al met al weer een geslaagde avond waaruit blijkt dat iedere V8 rijder preventief de oliesmeerleiding klipjes
moet vervangen wanneer niet bekend is hoe oud ze zijn. Bij alle motoren (behalve van cross500, waren recent gedaan)) zaten de smeerpijpjes los en was er al redelijke slijtage aanwezig.

Ook is gebleken dat er redelijk verschil zit tussen immitatie en origineel..... bij Callagoz was de rechter nokkenas reeds recentelijk vernieuwd met nieuwe tuimelaars waar er al een redelijk aantal behoorlijke krassen en groeven vertoonde. Ook hier zaten de smeerleidingen gewoon los en waren niet vernieuwd.

Ook zijn er redelijk wat stoters vervangen die niet meer goed functioneerde.

Ook mijn eigen auto gedaan (was na de revisie nog niet gedaan :whistle: ) en waar ook 2 stoters defect waren (tikte dus ook) Loopt nu weer super krijg alleen het stationair toerental niet onder controle :S blijft 1100 toeren lopen
in P ook donderdag maar eens naar kijken.

In september nog een 3e rondje kleppen stellen en dan eens nadenken over een nieuw onderwerp ;)
Laatst bijgewerkt door ElGriffo op 11 aug 2012, 23:17, in totaal 2 keer bewerkt.
ElGriffo
 


Re: Thema Avond: M116 en M117 Kleppen stellen

Berichtdoor Vlieger » 11 aug 2012, 23:11

Hoi Marco, bedankt voor de mooie woorden. :roll:
We doen het uiteindelijk om tevreden W126 rijders te houden, want wat is er nu mooier dan een soepel snorrende V8 ??

Zoveel V8 motoren per avond stellen, resulteerde in een vertrek rond middernacht, met dan nog 1,5 uur voor de boeg om thuis te komen.
Maar de gezelligheid maakte dat het meer dan waard.
Om dan een lege autoweg van Zeist richting Arnhem maar grotendeels 100 km/h te mogen rijden, is met een mooi lopende V8 wel een kwelling van de eerste orde. :(

Groet,
Rob
Avatar gebruiker
Vlieger
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1324
Geregistreerd: 14 sep 2009, 14:41
Woonplaats: Venlo
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Thema Avond: M116 en M117 Kleppen stellen

Berichtdoor Neerven » 12 aug 2012, 09:53

WAs om 01.00 uur weg en in 3 kwartier thuis. B) ;)
Avatar gebruiker
Neerven
Moderator
Moderator
 
Berichten: 2333
Geregistreerd: 01 aug 2010, 11:14
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Thema Avond: M116 en M117 Kleppen stellen

Berichtdoor PaulSEC » 12 aug 2012, 12:07

hey mensen..

KIomt er ook een UITGEBREIDE handleiding voor het kleppen stellen?
van stap tot stap?

mvg paul
Avatar gebruiker
PaulSEC
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 114
Geregistreerd: 02 dec 2009, 22:33
Woonplaats: Grathem
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1984
LPG: Nee


Re: Thema Avond: M116 en M117 Kleppen stellen

Berichtdoor ElGriffo » 12 aug 2012, 12:26

De 3e avond ergens in september zal ik een video proberen te maken
ElGriffo
 


Re: Thema Avond: M116 en M117 Kleppen stellen

Berichtdoor Binsbergen » 12 aug 2012, 16:25

Oh.... Marco toch

Komen er ook leuke vrouwen in de video voor dan? Of denk ik nu verkeerd :oops:

Mischien wel leuk om wat bevallige dames op de motorkappen te laten krioelen en de auto's te laten wassen na het kleppen stellen.
Dan wordt het pas een leuke video :D Kun je er nog wat aan verdienen :lol:
Altijd leuk... Een type 1 500 met een 300pk 560 ECE motor.
Avatar gebruiker
Binsbergen
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1592
Geregistreerd: 28 jul 2010, 09:16
Woonplaats: NW Veluwe
Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Thema Avond: M116 en M117 Kleppen stellen

Berichtdoor ElGriffo » 12 aug 2012, 18:47

er zijn heel veel how to met fotos en tekst maar geen films

ben van plan wat how toos te maken met video kijken hoe dat bevalt :-)
ElGriffo
 


Re: Thema Avond: M116 en M117 Kleppen stellen

Berichtdoor Vlieger » 12 aug 2012, 21:59

Sorry, maar om aan de hand van een How-To aan de klep-afstelling van een V8 te beginnen, lijkt mij geen goed idee. :roll:
De kans dat er verkeerd gesteld wordt, is dan vrij groot. :oops:
Er is helaas enige ervaring nodig om de basis afstelling goed te kunnen controleren en zonodig opnieuw af te stellen.
Tevens is het raadzaam om gelijktijdig de goede werking van de hydraulische klepstoters te controleren.

Uit de klep-stel avonden bij Marco in Zeist is gebleken, dat een geroutineerde monteur voor de hele V8 motor alleen voor de controle en afstelling van de klep basis-afstellingen minstens 2,5 uur nodig heeft.
Dat is zonder demontage en montage van de beide klep-deksels en met alle nodige onderdelen voorradig!

Groet,
Rob
Avatar gebruiker
Vlieger
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1324
Geregistreerd: 14 sep 2009, 14:41
Woonplaats: Venlo
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Thema Avond: M116 en M117 Kleppen stellen

Berichtdoor ElGriffo » 12 aug 2012, 22:06

Uit de how to zal al snel blijken dat je dit zelf bijna niet goed kunt doen, het geeft wel een beeld wat het precies inhoud
En stilt de nieuwschierigheid.

Laatst iemand de foto's van mijn motor en bakrevisie laten zien omdat hij ook zelf zijn bak wilde doen.... Na het bekijken van de foto's ziet hij er toch maar van af.
ElGriffo
 


Re: Thema Avond: M116 en M117 Kleppen stellen

Berichtdoor Buurman » 14 aug 2012, 23:20

Zo, hier vanaf mijn vakantieadresje in Engeland weet ik wel bijna zeker gezien het getik vanonder de motorkap, dat het geen overbodige luxe is om mijn V8 krachtbron aan te melden voor de 3e kleppenstelavond in september.


Zat al vanaf 1e moment topic te volgen maar i.v.m. vakantie voorbereidingen, nog even diff vervangen enzovoorts is het er niet van gekomen om eerder te reageren en de 2e avond viel toch in mijn vakantie.

Dus bij deze Greetings from the U.K. en dus ook mijn aanmelding.
Buurman
 


Re: Thema Avond: M116 en M117 Kleppen stellen

Berichtdoor VolvWil » 15 aug 2012, 20:20

Gaan we samen op?
Maar even op de datum wachten,dan wil ik het zeker ook voor mekaar hebben.
dat tikken zo nu en dan is een beetje jammer.

JW
De weg des levens is zwaar maar in een W126 zeer goed uit te houden!
Avatar gebruiker
VolvWil
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1037
Geregistreerd: 19 jul 2010, 18:56
Woonplaats: Den Helder
Roepnaam:
Type wagen: 500SE
Bouwjaar: 1981
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Thema Avond: M116 en M117 Kleppen stellen

Berichtdoor ElGriffo » 15 aug 2012, 20:32

4 is wel het maximum om het goed en secuur te doen zonder dat het weer nacht werk wordt

Ik zal eens goed gaan tellen , maar we hebben er al 4 voor september
ElGriffo
 


Re: Thema Avond: M116 en M117 Kleppen stellen

Berichtdoor Binsbergen » 15 aug 2012, 20:37

Zit ik daar ook al bij Marco?
Altijd leuk... Een type 1 500 met een 300pk 560 ECE motor.
Avatar gebruiker
Binsbergen
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1592
Geregistreerd: 28 jul 2010, 09:16
Woonplaats: NW Veluwe
Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Thema Avond: M116 en M117 Kleppen stellen

Berichtdoor ElGriffo » 15 aug 2012, 20:38

Nummer 1 remco ? of 2 daar wil ik van af wezen
ElGriffo
 


Re: Thema Avond: M116 en M117 Kleppen stellen

Berichtdoor Binsbergen » 15 aug 2012, 20:39

Heel veel 1 maar zeker ook 2
Heb toch wat getik zo links en rechts dus moet daar iets mee
Altijd leuk... Een type 1 500 met een 300pk 560 ECE motor.
Avatar gebruiker
Binsbergen
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1592
Geregistreerd: 28 jul 2010, 09:16
Woonplaats: NW Veluwe
Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Thema Avond: M116 en M117 Kleppen stellen

Berichtdoor ElGriffo » 15 aug 2012, 20:41

Ik bedoel eigenlijk: je bent nummer 1 of 2 op de " lijst " :lol:
ElGriffo
 


Re: Thema Avond: M116 en M117 Kleppen stellen

Berichtdoor Binsbergen » 15 aug 2012, 20:44

Prachtig

Ik zal op tijd zijn :roll:
Altijd leuk... Een type 1 500 met een 300pk 560 ECE motor.
Avatar gebruiker
Binsbergen
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1592
Geregistreerd: 28 jul 2010, 09:16
Woonplaats: NW Veluwe
Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Thema Avond: M116 en M117 Kleppen stellen

Berichtdoor Buurman » 15 aug 2012, 21:32

Goed plan, we houden contact.
We komen van ver dus zijn we mooi vroeg aan de beurt :lol:

En ik hoop dat het bij mij alleen kleppen stellen is.
Tis zo'n typisch tik geluid dat je bij veel "oude" Amerikaanse V8 blokken hoort.

En dan lijkt het maar 1 "onderdeel" dat tikt, geen crescendo van een stuk of wat.

Maar we gaan het zien, grtn uit de U.K. en nu naar de pub voor een" halva-pint !
Buurman
 

VorigeVolgende

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten

cron