door Silberdistelgrün » 27 jul 2009, 21:33
Ja, dat weet ik wel AGS is een Impco fanaat.
Maar die OMVL is prima voor een 3,8 l Mercedes hoor, heb ik zelf ook.
En ik heb ook een amerikaanse Ford gehad met een 5,8 liter motor en een OMVL die door gebr van Orsouw was ingebouwd, voordat ik die wagen kocht.
Dat openmaken van die hard plastic trechter is niet zozeer om meer lucht in de motor te laten, want de hoeveelheid benodigde lucht is hetzelfde op gas en benzine, en is ook gelijk tot op de 5,7 liter moter in de 2de serie van Mercedes. Moet dus echt wel voldoende zijn!
Natuurlijk geeft de mixer van OMVL weer WEL een extra restrictie, maar dat is maar een heeeeeeel klein stukje
Dit openmaken van de onderkant wordt volgens mij gedaan, omdat met de originele ribbelbuis die naar de zijkant van de radiateur gaat, teveel luchtdruk opbouwd als je bv afremt voor een rotonde, dan heeft de motor de neiging om af te slaan.
Een oplossing is om die buis aan de voorkant los te maken, en naar opzij te buigen, zodat en geen rijwind in de buis komt.
Sommigen vinden het niet mooi, en maken liever de onderkant open, daar zie je niks van.
Maar goed, je probleem is nog niet opgelost.
Heb je al iets gedaan met de tip om er [al is het maar tijdelijk] een gas-choke op te zetten?
Dan weet je wat meer.
En op benzine, eerst 2 of 3 maal het kontakt AAN en weer terug voordat je start.
Doet 'ie het dan wel geljk?
En die luchtwegen met gaatjes, dat kan gewoon niet, ik denk dat je iets over het hoofd hebt gezien, nl. een rubberflap die aan de bovenkant van die plaat zit.
Dat is een methode om schade proberen te voorkomen als je een backfire hebt, dan kan de lucht terug stromen. Maar in de normale stroomrichting dicht die rubberflap alle gaatjes netjes af hoor, dus met normaal rijden is er geen enkel verschil!
Cor
380SE '81 W126E38 WBD126 032 motor M116E38 116.961