Hallo
Samen met Hans en Danker van de hobbyhut hebben wij onlangs de 4 remschijven en remblokken voor en achter vervangen. 500SEL type 2 zonder ASR
Nu merk ik dat de achterste remblokken blijven "hangen" op de schijven, schijven worden hierdoor heet.
Ik heb de schijf en blokken eraf gehaald en de 4 Zuigers meerdere keren teruggeduwd en daarna op de rempedaal gedrukt om ze meerdere keren te laten bewegen in de klauw.
Hierna wou ik het remvloeistof vervangen. Ben rechts achter begonnen met een onderdruk aanzuig systeem die je op een compressor aansluit. Altijg goed ervoor gezorgd dat remolie reservoir altijd gevuld was met versie remolie.
In het begin kwam er wat donker remolie uit (ik heb zo ongeveer 20cc olie eruit gehaald) maar op een zekere moment kwam er niets meer uit. ook als ik op de rempedaal duw en ontluchtingsnippel open, komt er geen druppel remolie uit.
Het reservoir is goed gevuld.
Dan heb ik maar besloten om de remleiding op de klauw los te koppelen en dan kijken of er remolie uit kwam, ook niet (kon zijn dat de klauw zodani vervuild was dat er niet uit kwam, maar was niet geval, heb de zuigers eruit gehaald, warte olie, een beetje troep maar geen roest op de zuigers, dus dit viel mee).
Hoe komt het nu dat er geen druppel remolie uitkomt ? Zou de flexibele slang zodanig verstopt kunnen zijn dat ook met heel hard op de rempedaal te trappen geen druppel olie uitkomt ?