[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Slippende koppeling : Techniek - 2

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 14:19

Slippende koppeling

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Re: Slippende koppeling

Berichtdoor Kees280SE » 04 aug 2013, 11:23

he Douwe,nee die heb ik niet vervangen :blush:
weet jij welke het is die 3 naar 4 schakeld? K1 of K2? en waar zit hij?
Kees280SE
 


Re: Slippende koppeling

Berichtdoor Neerven » 04 aug 2013, 13:46

Dat is volgens mij de K1. Die zit als je de oliepan eraf hebt en van voor naar achter kijkt, aan de voorkant achter het eerste dekseltje. Is een stiftje met een veer.
Avatar gebruiker
Neerven
Moderator
Moderator
 
Berichten: 2333
Geregistreerd: 01 aug 2010, 11:14
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Slippende koppeling

Berichtdoor Douwe » 04 aug 2013, 13:59

Helaas weet ik het niet zo uit het hoofd maar zoek eens onder de howtos daar word het vast beschreven
Zo als hier

k1-piston-vervangen-automatische-versnelling-t10928.html
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: Slippende koppeling

Berichtdoor Kees280SE » 04 aug 2013, 15:02

maar dit is voor van 2 naar 3
ik moet van 3 naar 4 8-)

heb wel dit gevonden in de zoekfunctie:

K1 is voor 2 naar 3 schakelen.
3 naar 4 heeft ook een piston, maar das meestal een te lage moduleerdruk.
Je kunt de modulator iets naar rechts draaien.
hierdoor verhoog je de druk.
hij mag niet gaan bonken, want dan ben je te ver.
Kees280SE
 

Vorige

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 19 gasten

cron