Mooi, dat is allemaal gelukt.
Starten en lopen, ook mooi.
Ontsteking stond bij stationair ca 800 rpm op nul graden.
De motor liep iets boven de rpm.
Stroboscoop op 1e cylinder.
Met draaien van huis ging de motor langzamer lopen, en bleef lopen.
Maar op de gradenschijf zat ik ondertussen nog maar op 25 graden. aan de linker kant van de NUL !
Dus de graden gingen niet oplopend naar rechts, maar naar links.
Nu liep ie zo langzaam 550 toeren en kon 'm met de benzine stationair schroef niet verder hoger zetten.
Heb de LPG stationair schroef iets hoger gezet op ca 600rpm. en hij liep goed.
In z'n D maar de 600 was toch te laag en na ca. 20 tellen toch nog afslaan.
Helemaal niet meer willen starten.
Gechecked:
1- krukas weer op nul gezet
2-1e cyl op tdp
3- rotor op............... heee die staat nu precies verkeerd om t.o.v. merkteken.
A-Huis weer los en rotor weer terugzetten op merk?
B-kan hij uberhaubt starten en lopen met de rotor zo?
C-Kan dit zomaar veranderen?
D-Hoorde een klein rateltje met 1e keer starten weer, ontstekingshuis iets binnenin verdraaid?
Nah het houd mij lekker bezig, maar ik zie nog wel wat bomen hoor door het bos,
alleen ze zijn een beetje ver weg..