door Leeflang » 04 jul 2012, 00:16
Die schakelaar lijkt dus inderdaad een tikje verdraaid te moeten worden, zodat in de ruststand (gasklep geheel gesloten) de weerstand nul is (en de piep klinkt).
Al bij een heel klein beetje openen (0,2 à 0,3 mm) moet de schakelaar open gaan en de weerstand oneindig worden.
Helaas kun je er inderdaad niet gemakkelijk bij.
De complete luchtmassameter moet er af en vervolgens moet volgens het handboek zelfs de gasklep zelf er af.
Maar misschien kun je er al bij als de LMM er af is.
Om de LLM te kunnen verwijderen zullen denk ik eerst alle benzineleidingen van de spinnenkop af moeten?
En dan net zo lang pielen tot je de schakelaar zo hebt staan dat bij gesloten gasklep de weerstand nul is en bij een klein beetje (voelermaatje tussen de gasklep steken) tot helemaal open oneindig.
Als je alles uit elkaar hebt, zou ik ook het stangenstelsel eens goed schoonmaken en opnieuw smeren.
Op 0:58 trekt de veer de gasklep blijkbaar net niet helemaal dicht.
Dat kost je wat moeite om dat voor elkaar te krijgen, maar eigenlijk zou je dat helemaal niet moeten lukken.
Is het een 3-polige stekker?
In dat geval zit er tussen pennen 2 en 3 nog een schakelaar.
Die moet altijd open zijn (oneindige weerstand), behalve wanneer de gasklep geheel open staat (volgas), dan moet de weerstand tussen 2 en 3 nul zijn.
Die zou je dan ook nog kunnen controleren, maar dat heeft geen invloed op het stationair lopen.
Nadat alles weer in elkaar gezet is, de CO opnieuw af (laten) stellen.
Optimum aut nihil.