door Martens383 » 18 okt 2010, 21:39
Hallo,
Ook ik heb problemen met het stationair toerental, bij een warme motor bijna 2000 toeren. Heel af en toe loopt hij normaal, maar meestal te hoog. Afgelopen zaterdag in Zutphen geweest, en Hans heeft er naar gekeken. Het moet bijna wel het leerlaufkastje zijn, we hebben zaterdag enkele andere kastjes geprobeerd (waren echter ook allemaal stuk) Toen van mijn eigen kastje de printplaat er uit gehaald, en wat met het geheel bewogen. Het toerental reageerde hier op. Dus ook ik moet op zoek naar een nieuw kastje.
Ik ben echter nieuwschierig naar wat eerder in dit forum genoemd wordt, is het zo simpel dat wanneer je 12 volt op de stekker van de luchtmotor hebt, is dan de leerlaufkast voor 100% zeker goed?
Ik heb vandaag eens geinformeerd, een nieuw kastje kost 350 Euro ex BTW. Via ECU in Helmond kan ik nu een gerepareerde krijgen voor 125 Euro (ex verzendkosten) met een jaar garantie. Dat lijkt dus stukken beter, maar blijft veel geld.
Ik zou dus graag antwoord willen over het verhaal van de 12 volt op de stappenmotor om een en ander uit te sluiten of te bevestigen.
Harry
380SEC