door KlaasCA » 28 okt 2019, 22:11
Gisteren de stroomverdeler nagekeken, die zag er niet fris uit (zie foto)
Alles goed drooggewreven en corrosie op contactpunten verwijderd.
Ik zou durven denken het nog de originele stroomverdeler is daar er nog een MB part nr opstaat (geen Bosch of Beru ref nr).
Gezien de staat lijkt het me best om deze samen met de rotor te vervangen.
Na opkuis alles terug gemonteerd en ook even de bougiekabels (Beru) doorgemeten :
1 : 1008 Ohm
2 : 1016 Ohm
3 : 1020 Ohm
4 : 1012 Ohm
5 : 1007 Ohm
6 : 1012 Ohm
(onderlinge afwijking - max 12 ohm - lijkt me acceptabel, is ongeveer 1%)
Vervolgens korte testrit van een kwartier gemaakt, probleem helaas niet verholpen.
Bij het acceleren durft de auto in te houden/stotteren.
Auto een uurtje laten stil staan en terug gestart : slaat vrij vlot aan, draait een tweetal seconden op normaal stationair toerental maar zakt dan volledig door de knieën en slaat af.
Wegens tijdsgebrek heb ik het daar bij gelaten gisteren.
Zoals gezegd, verdeler en rotor ga ik vervangen en dan CO laten controleren.
Brandstofrelais overbruggen kan ik ook eens proberen.
Instinctief zou ik niet denken dat het daar kan aan liggen :
waarom de vlotte koude start en problemen wanneer warm? Zou denken dat bij defect relais de wagen sowieso niet zou starten. Of doet het relais meer dan enkel de brandstofpomp aansturen?
Wat betreft druk in tank :
Geen benzinegeur (was een probleem dat ik had kort na aankoop maar dat is verholpen met het vervangen van de EHA)
vacuüm na motor stilleggen zal ik eens checken.
verdeler1.PNG
Verdeler2.PNG
rotor.PNG
Verdeler3.PNG
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.