W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 15 nov 2018, 00:52

Telefoonschijf of Plunjer ?

Specifieke zaken omtrent het rijden op LPG kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent LPG hier verzameld hebben staan.

Moderators: Neerven, Bram Jansen

Telefoonschijf of Plunjer ?

Berichtdoor Buurman » 21 maart 2013, 22:31

Op vorige Benz zat telefoonschijf.
Op huidege Benz zie ik er geen maar is op foto de plunjer te zien die LM schijf naar beneden drukt, m.a.w. backfire protection?

Buiten de 2 LPG-slangen loopt er dus ook een dunnere slang naar verdamper, plunjer-vacuüm-bediening?

Mocht dit iets anders zijn dan is de vraag, wat is het en wat dan wel te monteren, Plunjer of schijf als protection ?
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Buurman
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1099
Geregistreerd: 01 jun 2012, 15:57
Woonplaats: Omg. Schagen
Roepnaam: Emile
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: Citroën C1
Jeep Cherokee 4.0 1989


Re: Telefoonschijf of Plunjer ?

Berichtdoor Leeflang » 21 maart 2013, 22:41

Een 10 met een griffel en een zoen van de juffrouw.

Oh nee, toch niet
Buurman schreef:plunjer-vacuüm-bediening
Geen vacuüm, maar druk van het LPG.
Optimum aut nihil.
How-To index.
Avatar gebruiker
Leeflang
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 6138
Geregistreerd: 29 okt 2010, 00:11
Woonplaats: Twente
Type wagen: 380SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: 560 motor


Re: Telefoonschijf of Plunjer ?

Berichtdoor Buurman » 21 maart 2013, 22:50

Leeflang, dus er zit backfire-protection op...
Mooi, weer een to-do dingetje van mijn lijstje af.

En bij welke juffrouw kan ik 'm ophalen?

Bedankt weer!
Buurman
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1099
Geregistreerd: 01 jun 2012, 15:57
Woonplaats: Omg. Schagen
Roepnaam: Emile
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: Citroën C1
Jeep Cherokee 4.0 1989


Re: Telefoonschijf of Plunjer ?

Berichtdoor Buurman » 21 maart 2013, 22:52

Aah vergeet nog te vragen, is de werking te controleren door met op LPG lopende motor te kijken of LM schijf naar beneden gedrukt is, stationair, motor uit en contact aan, of wat dan ook ?
Buurman
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1099
Geregistreerd: 01 jun 2012, 15:57
Woonplaats: Omg. Schagen
Roepnaam: Emile
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: Citroën C1
Jeep Cherokee 4.0 1989


Re: Telefoonschijf of Plunjer ?

Berichtdoor Leeflang » 21 maart 2013, 23:04

Met de motor uit denk ik niet dat het werkt.
Als de motor niet draait sluit het veiligheidsrelais de afsluiters in de LPG leidingen en zal er geen druk op komen.
Als de motor stationair draait, op LPG, moet de stuwschijf door de plunjer een klein eindje open geduwd worden.
Bij gas geven zal de schijf door het vacuüm eronder verder open gezogen worden.
Optimum aut nihil.
How-To index.
Avatar gebruiker
Leeflang
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 6138
Geregistreerd: 29 okt 2010, 00:11
Woonplaats: Twente
Type wagen: 380SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: 560 motor


Re: Telefoonschijf of Plunjer ?

Berichtdoor Coco » 22 maart 2013, 02:39

Volgens mijn duwt de plunjer de stuwschijf naar beneden zodra je hem op contact zet op LPG.
Gelijkertijd krijgt hij een pufje LPG in de aanzuiging.
Avatar gebruiker
Coco
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 310
Geregistreerd: 09 maart 2009, 17:25
Woonplaats: Helmond
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1985
LPG: Ja


Re: Telefoonschijf of Plunjer ?

Berichtdoor SEL 500 » 22 maart 2013, 04:43

Buurman schreef:Leeflang, dus er zit backfire-protection op...
Mooi, weer een to-do dingetje van mijn lijstje af.

En bij welke juffrouw kan ik 'm ophalen?

Bedankt weer!


maar dit is dus geen backfire beveiliging, dan moet je volgens mij nog steeds een telefoonschijf hebben
SEL 500
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 73
Geregistreerd: 24 nov 2012, 13:17
Woonplaats: Prov. Overijssel / Nijverdal
Roepnaam: Richard
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1982
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens: Opel B-kadett 2.0.E LPG
Chrysler Imperial 1968 LPG


Re: Telefoonschijf of Plunjer ?

Berichtdoor Buurman » 22 maart 2013, 11:01

Tsja, als ik er over nadenk dan kan er bij een backfire misschien te weinig druk in 1x weg via de smalle opening gecreëerd door de plunjer.
Bij telefoonschijf is daar wel meer ruimte voor.

Maar de opengehouden LM schijf, door de plunjer, voorkomt toch de eventuele ophoping van LPG?
En daardoor verminderd risico op backfire?
Buurman
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1099
Geregistreerd: 01 jun 2012, 15:57
Woonplaats: Omg. Schagen
Roepnaam: Emile
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: Citroën C1
Jeep Cherokee 4.0 1989


Re: Telefoonschijf of Plunjer ?

Berichtdoor Neerven » 22 maart 2013, 11:06

Gewoon een telefoonschijf erbij plaatsen. Beter mee verlegen dan om verlegen. ;)
Avatar gebruiker
Neerven
Moderator
Moderator
 
Berichten: 2247
Geregistreerd: 01 aug 2010, 11:14
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam: André
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: 1983 500SEL
2005 W164 320CDI
1986 500SEL (verkocht)
1989 500SEL (gesloopt)
2010 Suzuki Alto 1.0 :(


Re: Telefoonschijf of Plunjer ?

Berichtdoor Binsbergen » 22 maart 2013, 13:48

Ik heb zelf alleen de plunjer en nooit ergens last van gehad
Zo'n plunjer doet echt zijn werk wel hoor. Ik zou er geen telefoonschijf bijplaatsen
Altijd leuk... Een type 1 500 met een 300pk 560 ECE motor.
Avatar gebruiker
Binsbergen
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1593
Geregistreerd: 28 jul 2010, 09:16
Woonplaats: NW Veluwe
Roepnaam: Remco
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens: Range Rover TDV6
Mercedes S211 320CDI
Hobby: Alfa Romeo 164 3.0 V6 Super
Hobby: Pontiac Fiero V6 (nu met V8 350 motor)
Hobby: Peugeot 405 MI-16 type 1


Re: Telefoonschijf of Plunjer ?

Berichtdoor Leeflang » 22 maart 2013, 14:07

SEL 500 schreef:maar dit is dus geen backfire beveiliging, dan moet je volgens mij nog steeds een telefoonschijf hebben

Daar is hij wel voor bedoeld, zie ook post98610.html#p98610
De telefoonschijf is juist geen backfire beveiliging, dat is alleen maar een voorziening die de schade door een backfire moet beperken.
Optimum aut nihil.
How-To index.
Avatar gebruiker
Leeflang
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 6138
Geregistreerd: 29 okt 2010, 00:11
Woonplaats: Twente
Type wagen: 380SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: 560 motor


Re: Telefoonschijf of Plunjer ?

Berichtdoor ElGriffo » 22 maart 2013, 14:18

De juiste beveiliging is om te zorgen dat je " torretje" op orde is en in prima conditie blijft verkeren
en zeker het onsteking gedeelte (en daar wordt wel eens op bezuinigd)
al die andere middelen zijn zoals alex al aangeeft om de schade te beperken...

Ik denk juist dat de rubbere flap voor problemen kan zorgen ......
ElGriffo
 


Re: Telefoonschijf of Plunjer ?

Berichtdoor Buurman » 22 maart 2013, 14:44

Marco, "torretje" heeft sinds gisteren nieuw bos-kapje, ro-torretje en boe-gietjes zit voorlopig wel weer goed.
Alles is sowieso in goede conditie onder de motorkap, complimentje van de taxateur vandaag, ben net terug.

Maar ben blij om te horen dat een plunjer afdoende is en ook z'n werk doet al zullen de meningen wel verdeeld zijn.
En om nu er ook nog een telefoonschijf bij te plaatsen.... ik weet het niet.
Buurman
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1099
Geregistreerd: 01 jun 2012, 15:57
Woonplaats: Omg. Schagen
Roepnaam: Emile
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: Citroën C1
Jeep Cherokee 4.0 1989


Re: Telefoonschijf of Plunjer ?

Berichtdoor ElGriffo » 22 maart 2013, 16:07

Zoals je weet ben ik geen LPG manneke :shhh:
ElGriffo
 


Re: Telefoonschijf of Plunjer ?

Berichtdoor DeKramer » 22 maart 2013, 21:31

Heb toevallig van de week per ongeluk een klein plofje veroorzaakt tijdens het starten te vroeg gas gegeven, echter door plaatsing van een plunjer geen nevenschade opgelopen.
Beter duur dan niet te koop !!!
Avatar gebruiker
DeKramer
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 477
Geregistreerd: 21 dec 2008, 23:16
Woonplaats: Vroomshoop
Roepnaam: Marcel
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1982
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens: W211 E200 ngt


Re: Telefoonschijf of Plunjer ?

Berichtdoor Buurman » 22 maart 2013, 21:58

Altijd mooi om te zien dat "voorbehoedsmiddelen" werken... :happy-jumpyellow:
Buurman
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1099
Geregistreerd: 01 jun 2012, 15:57
Woonplaats: Omg. Schagen
Roepnaam: Emile
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: Citroën C1
Jeep Cherokee 4.0 1989


Re: Telefoonschijf of Plunjer ?

Berichtdoor Douwe » 23 maart 2013, 17:39

plunjers geven meer problemen dan dat goed voor je is
elke keer als je gas geeft zuigt d emotor d elmm schijf los van de plunjer
zodra je het gas los laat valt de lmm schijf weer tegen de plunjer
door het klappen van de lmm schijf tegen het uiteinde van de plunjer zwelt deze in d eloop van de tijd op
tot de dag komt dat de plunjer niet meer in gaat en uit blijft staan en de wagen niet meer wil starten
omdat een type 2 op benzine start
of dat de plunjer wel in gaat maar door de vervorming niet meer naar buiten komt en dus zijn werk niet meer doet
ook willen de plunjers wel gaan lekken waar dor ze dus gas in het lmm huis blazen
waardoor het co ontregelt word en slecht is af te stellen
ik heb hier al meerdere wagens gehad met deze problemen en bij wagens met een plunjer plaats ik een telefoonschijf erbij
als de pluner nog goed functioneel is blijft hij zitten en anders gaat hij bij mij er uit en word het gat in de verdamper afgedicht met een stop
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8878
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam: Douwe
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: Telefoonschijf of Plunjer ?

Berichtdoor Binsbergen » 23 maart 2013, 19:01

Douwe

Beetje ver gezocht hoor
De "klap" waar jij het over hebt is er niet hoor
Na vol gas valt de schijf heel zachtjes terug, daarvan gaat de pin niet kapot.
Ze gaan na heel veel jaren heel soms een beetje lekken, maar niets om je direct druk over te maken

Dus ik zou gewoon alleen een plunjer plaatsen. Een telefoonschijf heeft een verkeerd gewicht en trekt altijd valse lucht, zeker na een paar jaar.
Er zijn meer problemen met de telefoonschijf dan met de plunjer
Altijd leuk... Een type 1 500 met een 300pk 560 ECE motor.
Avatar gebruiker
Binsbergen
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1593
Geregistreerd: 28 jul 2010, 09:16
Woonplaats: NW Veluwe
Roepnaam: Remco
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens: Range Rover TDV6
Mercedes S211 320CDI
Hobby: Alfa Romeo 164 3.0 V6 Super
Hobby: Pontiac Fiero V6 (nu met V8 350 motor)
Hobby: Peugeot 405 MI-16 type 1


Re: Telefoonschijf of Plunjer ?

Berichtdoor Buurman » 23 maart 2013, 19:27

Ja, dat wilde ik net zeggen, volgens mij zakt de schijf langzaam terug.
En dan nog raakt die alleen het puntje van de plunjer, tsja zal die daardoor dusdanig beschadigen da die vastloopt? , en ik quote Douwe even " het uiteinde van de plunjer zwelt deze in d eloop van de tijd op

Maar zo zie je maar veel is gebaseerd meningen, theorieën maar misschien ook wel aan de hand van praktijkervaringen. Ik zal wat dat laatste betreft niemand tegen kunnen spreken aangezien dit mijn 1e plunjer is.. :D

Mijn plunjer is door Mandigers compleet met installatie geplaatst 3/4 jaar terug dus heb voorlopig vertrouwen in de werking er van.
Buurman
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1099
Geregistreerd: 01 jun 2012, 15:57
Woonplaats: Omg. Schagen
Roepnaam: Emile
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: Citroën C1
Jeep Cherokee 4.0 1989


Re: Telefoonschijf of Plunjer ?

Berichtdoor Douwe » 23 maart 2013, 19:39

dat is dan jou versie ik heb ze hier gahad waar de binnen stift /plunjer van opgetromt waren
zelfs met 10 bar lucht druk wou die niet meer uit
ik heb hier meerdere gehad ook hier op het forum waar de voledige cilinders uit hun houder geslagen waren
en dus los in het filter lagen
ook dan doen ze hun werk niet meer
mag jij mij verklaren hoe dit dan zou komen zonder backfire gehad te hebben
de stift was meer dan een halve mm opgetromt waar door hij vast in zijn afdichting zat
en ja een lmm die niet op benzine druk staat
druk die eens in en laat hem eens los en hij komt toch met een behoorlijke tik terug
een hele andere tik dan waneer er wel benzine druk op staat
normaal als er geen LPG in gemonteerd word zit er boven de lmm schijf een rubberen blok om deze klappen op te vangen
en er voor te zorgen dat de lmm arm niet onnodige klappen krijgt te verduren en niet door slaat in de spinne kop
of hebben ze dat rubberen blok boven die lmm schijf voor de wat anders daar gemonteerd ;)
pak eens een potlood/pen en ga de hele avond eens met dat potloot op je pols kloppen
hoeft niet hard
maar morgen heb jij een dikke en pijnlijke pols
zo ook de plunjer van zede backfire schade beperkings cilinder
die krijgt bij elke keer gas los laten een tikje en stukje bij beetje word de plunjer dikker op het uiteinde
of stukje bij beetje word d eplunjer uit zijn behuizing getikt tot de cilinder los in het filter ligt
zoek hier maar eens op hier op het forum een jaar terug ongeveer was er ook iemand met dit probleem dat zijn plunjer los lag in het filter
hier heb je 3 stukjes lees voer waar deze problemen in naar voren komen

http://w126club.nl/post30874.html?hilit=backfire%20beveiliging%20ligt%20los#p30874

http://w126club.nl/post112844.html?hilit=backfire%20plunjer#p112844

http://w126club.nl/post109063.html?hilit=backfire%20plunjer#p109063
Laatst bijgewerkt door Douwe op 23 maart 2013, 19:52, in totaal 2 keer bewerkt.
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8878
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam: Douwe
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja

Volgende

Keer terug naar LPG Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 3 gasten

cron