door SilverSEL » 30 sep 2009, 21:49
Ja, dat was eigenlijk de enige optie.
Ik heb de stekker onder het dashboard losgemaakt en pinnetjes 4 & 5 aan de female kant doorverbonden: toet!
Vervolgens de meter op 4 & 5 aan de male (stuur) kant gezet en op de claxon gedrukt: niks.
Stuur eraf geschroefd. Dat ging verdacht makkelijk. Uit andere berichten had ik begrepen dat dat normaal heel vast zit.
Hele stuuromhulsel en combischakelaar met sleepcontacten eraf gehaald. Doorgemeten: Geen contact op een van de sleepcontacten (pin 5). Na enig gerommel wel contact. Contact zit in een plastic busje, eruit gehaald. Was een beetje vettig. Andere contact er ook uit gehaald: niet vettig. Conclusie: Iemand heeft er al eens een contactspray in gespoten. (vandaar ook wellicht dat relatief losse stuur)
Beide contactjes ingespoten met WD40 en teruggezet. Ze vallen zo te zien van binnen in een koperen hulsje dat er niet al te goed passend uitziet. Dat zal het probleem wel zijn. Alles weer gemonteerd. Toeter doet het nog steeds.
Als hij weer moeilijk gaat doen ga ik denk ik iets geleidends in dat busje doen zodat het beter contact maakt.
O ja, mijn schema lijkt te kloppen, behalve dan dat de claxon inderdaad op zekering 14 zit en niet op 16.