[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
vacuümpomp 300TD. : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 18:46

vacuümpomp 300TD.

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

vacuümpomp 300TD.

Berichtdoor Arend » 19 jun 2012, 22:28

Mijn 300TD blijft soms doorlopen.Mijn automatische bak slipt.Ik denk dus aan de vacuümpomp. Is een gebruikte een optie ? Wat kost ongeveer een nieuwe?
Arend.
Arend
 


Re: vacuüm* 300TD.

Berichtdoor ElGriffo » 19 jun 2012, 22:44

Knap gedacht :blush: zal je eerst de juiste diagnose gaan of laten stellen ? Lijkt me nogal voorbarig om zo een conclusie te trekken.
ElGriffo
 


Re: vacuüm* 300TD.

Berichtdoor KeesV8je » 19 jun 2012, 23:39

twee verschillende klachten.
van te weinig vacuüm gaat je bak niet slippen.
membraan op de brandstofpomp lek of vacuüm schakelaar aan contactslot stuk.
bakolie peilen/verversen of bakreparatie/revisie.

kees
"HYBRID" you save, i use
W212 specialist
Avatar gebruiker
KeesV8je
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 406
Geregistreerd: 30 maart 2009, 22:21
Woonplaats: Hoofddorp
Roepnaam:
Type wagen: 500SE
Bouwjaar: 1981
LPG: Nee


Re: vacuümpomp 300TD.

Berichtdoor Arend » 20 jun 2012, 23:45

Dank je Kees, Ik ben wel eens een beetje kort door de bocht.Ik zal er eens goed naar(laten) kijken.

Arend
Arend
 


Re: vacuümpomp 300TD.

Berichtdoor Arend » 22 jun 2012, 22:57

Ik wordt van mijn garage niet veel wijzer.Kun je eens uitleggen wat het membraam op de brandstofpomp er mee te maken heeft? En wat doet de vacuumschakelaar aan het contactslot precies?
Arend
Arend
 


Re: vacuümpomp 300TD.

Berichtdoor JohnPrins12 » 22 jun 2012, 23:23

hoi,

ik weet alleen hoe het bij een 300SD werkt, maar dat zal wel het zelfde zijn.

om je motor uit te zetten heb je vacuüm nodig.
de motor word stil gezet door middel van een membraam (zeg maar schakelaar)
op het moment dat ik mijn contact uitzet laat het contactslot het vacuüm door naar het membraam welke dan doormiddel van een stangetje (zit bij mij in de brandstofpomp en zie je niet) de brandstof toevoer afsluit en zodoende stopt de motor.
dat zou een garage toch moeten weten.

ik hoop dat het bij jou ook zo gaat

Gr. John Prins
Gr. John Prins
Avatar gebruiker
JohnPrins12
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1202
Geregistreerd: 03 jun 2008, 08:41
Woonplaats: Numansdorp
Roepnaam:
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: vacuümpomp 300TD.

Berichtdoor Arend » 23 jun 2012, 12:08

Ok, bedankt,
Arend
Arend
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 27 gasten

cron