Op foto zie je de twee draden waarvan de ene verbonden is met binnenste ring en de andere met buitenste.
Beiden draden maken, zoals je ze los ziet op de foto, geen contact met ander deel van stuurgedeelte.
behalve de 2 sleepringen.
Zo zou het horen, zo zit het ook met origineel stuur.
Echter toen ik het stuurwiel van de naaf haalde (6x imbusboutje) bleek het ene draadje geklemd te zitten tussen stuurwiel en naaf.
Dus met claxoneren komt er zowel 12v. op sleepring via draadje (richting claxon) als op het metalen gedeelte van stuurnaaf die op metalen as van sturkolom schuift.
Dan heb je toch gewoon sluiting, daar hoef je geen raket-geleerde voor te zijn.
En wat Douwe vermoed,
nee er is verder is er niks gerommeld met sleepcontacten o.i.d.
Dat de 25 amp. zekering niet meteen doorslaat is denk ik omdat de claxon dusdanig weinig ampereage trekt dat de zekering dat wel aankan.
Voor bovenstaande theorie mag er een "raketgeleerde" zijn mening over geven aangezien ik wat raketten betreft meer verstand heb van raket-ijsjes...