Update:
Vandaag bij Martin langs geweest, in de garage-werkplaats waar hij werkt.
Belangen- en kosteloos geholpen, gewoon omdat het hobby is
Aan de testkast gehangen, benzine afstellen, LPG afstellen etc. 3000 RPM enzovoorts het hele riedeltje.
Wat opviel was dat de waardes heel snel veranderden met afstellen op LPG, HC** stond in begin veeeeeeeeel te hoog.
( ** weet nu als ik het goed onthouden heb dat de de waarde is voor onverbrande gassen)
En Co stond op ca. 6 % ..... ook iets te hoog.
Met afstellen leek het goed te gaan maar toch niet echt stabiel te krijgen.
Dan nogmaals met de remmenreiniger, en hier kwamen wat "apen uit de mouw".
Gericht op ieder injector gespoten.
Toerental reageerde, liep ook meteen iets minder strak, Co waarde veranderde ook.
In de Hobby-Hut is er ook wat remmenreiniger gespoten maar net een beetje te weinig denk ik
Affijn, we gaan de injector-rubbers / hulzen en O-ringen vervangen om het probleem op te lossen of iig uit te sluiten dat hier de oorzaak ligt.
Maar ik heb hier wel vertrouwen in want met een testkast aangesloten die daadwerkelijk laat zien dat er veranderingen optreden tijdens de "remmenreiniger-test" .
Lijkt mij een ( hoop ik) duidelijke zaak.