door opa lucas » 06 maart 2020, 12:28
Omdat ik al vroeg in de ochtend hier was had ik alle tijd, een verkoper die uitstekend Engels sprak wist inmiddels waar ik naar op zoek was. Ik heb in 3 uur tijd proef gereden met 2 W126 een 500 en een 560. erg mooie auto's, ook proefgereden met 2 W140 500 ook erg mooi, en toen werd het moeilijk. Eerst maar eens koffie gedronken en veel vragen gesteld. Na een halfuurtje vertelde de verkoper dat hij nog wat aparts had, deze auto stond niet in de showroom maar in de garage, wij op weg en daar stond een W220 600L van 2002 eind Mei, dus een van de laatste eerste serie. De kleur was 189 groen zwart metallic. De auto was als nieuw,40.000 km op de teller, en een aantoonbare historie. Dit was niet waar ik op gerekend had,maar ja een 12 cylinder en het moeilijke ABC systeem waar je op leeglopen kan, ik moest even goed nadenken.Na een uitgebreide proefrit en na alles getest en alles uitgeprobeerd te hebben er zitten zoveel opties op,voorzichtig naar de prijs gevraagd. Zoals ik verwacht had in de hogere prijsklasse maar na wat onderhandelingen de knoop doorgehakt en gekocht onder voorwaarden welke ik zo zal verwoorden.