W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 28 mei 2017, 18:44

warm slecht starten W126 500SEC type1

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderators: Neerven, Bram Jansen

warm slecht starten W126 500SEC type1

Berichtdoor jwl » 20 apr 2017, 13:29

beste forum leden.

ik heb dus ook het bekende warm start probleem...koud start die in een tik..warm direct weer starten ook goed..maar na 10/20 minuten warm weer starten lijkt het idd alsof de pomp de benzine compleet uit de tank moet halen..

tijdens warm starten geeft hij dan ook geen enkele plof tot ineens is het weer lopen..

vacuüm aan elke kant gekontroleerd..
nieuwe pomp er op..en bedrading ingekort bij pomp nieuwe stekkers loopt goed en constant.

alle puntjes op leerlouf los gehad gereinigd.
sensoren contacten gereinigt alle relais en zekeringen..

motor loopt goed..al levert hij koud meer vermogen dan warm..

stappen motor gereinigd maar blijft warm 1000 rpm lopen..koud 1200rpm

nieuwe bougies ngk die er in moeten volgens forum en nieuwe kabels.

rotor en kap gereinigd.

vacuüm vervroeger vervangen was lek.

injector rubbers plus huisjes vervangen..en met remreiniger gecheckt zo ook alles rond de spinnekop..

vaccuum van EGR klep op vervroeger gezet..en afgedopt advies hans..

koudstart ventiel losgekoppeld ook geen warm start resultaat..

stappenmotor tijdelijk vervangen door kraantje ook geen resultaat..

luchweegplaat grondig gecheckt..

de accumulator lijkt erg nieuw..

mijn vraag nu..

kun je de accumulator reinigen?
en waar zit de terugslagklep?

en hebben jullie verder nog ideen?

ps het valt mij op dat de rotor iets heen en weer kan op het asje..is dit normaal..??

en idd de auto levert koud veel meer vermogen dan warm..
jwl
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 65
Geregistreerd: 16 maart 2016, 20:35
Roepnaam: Johan
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1982
LPG: Nee


Re: warm slecht starten W126 500SEC type1

Berichtdoor Douwe » 20 apr 2017, 16:39

Terugslagklep zit in de brandstof pomp.
Heb je al eens een benzine meter geplaatst om te kijken of je brandstof wel lang op druk blijft.
Controleer ook eens je ontstekings delen of hier geen oxidatie op zit.
Afbeelding
Een probleem is pas een probleem wanneer jij daar een probleem van maakt.
En een probleem is zo groot als jij hem wilt maken.
Voor klusjes aan je wagen groot of klein moet je bij Douwes prutshok zijn.
Alleen op afspraak.
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 9031
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam: Douwe
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: warm slecht starten W126 500SEC type1

Berichtdoor RD500SEC » 21 apr 2017, 17:13

kun je de accumulator reinigen?


Hij ziet er nieuw uit, geef je aan, meestal is het huis van RVS en blijft er gewoon nieuw uitzien.
Gezien je start probleem lijkt het erop dat de accumulator lek is inwendig, het membraan is dan stuk, reinigen zal dit niet herstellen.
Je kunt dit controleren door de 6mm slang eraf te halen en de slang afddoppen, deze staat met de tank in verbinding.
De slang aansluiting op de accumulator zal nog wat nadruppelen, dit is normaal, maar als het membraan lekt zal er brandstof uit blijven komen. Laat hiervoor de motor lopen, of verwijder het brandstofpomprelais en overbrug de contacten 30-87.

De terugslagklep zit zoals Douwe al aangaf op de pomp, en wel op de uitgaande kant. op de behuizing van de klep zit de leiding vast geschroefd, die naar accumulator en filter gaat.

1000 rpm warm is te veel, mogelijk krijgt hij niet het signaal dat de motor warm is? Als ik me niet vergis, zit de sensor achterop de rechter kop, de sensor schakelt bij 42 graden.
staat de gasklep goed afgesteld? dus helemaal gesloten bij stationair?
Werkt de vacuüm schakelaar achter de linker koplamp op het binnenscherm? Deze geeft aan de leerlauf regler door dat de gasklep dicht staat en de motor stationair moet lopen. Als hij goed werkt (en de gasklep is goed afgesteld en het omschakelventiel werkt en is goed aangesloten) meet je 0 ohm met de gasklep dicht op de aansluitpinnen bij stationair draaiende motor. Bij twijfel zuig je zelf aan het slangetje wat erop is aangesloten en meet je de weerstand.

Je hebt de vacuüm slang van de EGR klep op je verdeler gezet? En afgedopt?
Misschien begrijp ik het niet goed, maar dat lijkt mij niet goed, de EGR buiten werking stellen is een goed idee, het vacuüm afdoppen moet dan ook, de leiding naar de EGR kan vervallen, het ontstane gat afdoppen. (boutje in de slang o.i.d.)

Als de koelvloeistof boven de 50 graden komt, schakelt het thermoklepje 37a om en zal de verrijking van de systeemdrukregelaar (koudloop) stoppen. Ook zal de ontsteking niet meer door de restrictie geregeld worden, maar vrij door de gasklep/ inlaat vacuüm. Bij jou lijkt de thermoklep te werken, de aansluitingen daarna lijken niet goed te zijn.

Het lijkt erop dat je vacuümslangen niet goed zijn aangesloten, kijk naar de slangen rondom de gasklep, het omschakelventiel 13, de systeemdrukregelaar, het groen grijs witte tonnetje 9 en de temp. gevoelige schakelaar 37a en de vervroeger.
Dit naar aanleiding van het koud meer vermogen hebben dan warm.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Met vriendelijke groet, Richard
Avatar gebruiker
RD500SEC
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 934
Geregistreerd: 03 aug 2011, 21:47
Woonplaats: Gem. Schagen
Roepnaam: Richard
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: 190E 2.6 aut.


Re: warm slecht starten W126 500SEC type1

Berichtdoor jwl » 22 apr 2017, 15:11

dankjewel voor alle reacties ...ik laat weten wat het vervolg is..super!! dit forum..
jwl
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 65
Geregistreerd: 16 maart 2016, 20:35
Roepnaam: Johan
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1982
LPG: Nee


Re: warm slecht starten W126 500SEC type1

Berichtdoor jwl » 24 apr 2017, 21:52

ps er is vorig jaar een nieuwe pomp op gekomen..is de terugslagklep een los onderdeel? of behoort het bij een nieuwe pomp..

verder heb ik de tip van hans gehad om de vaccuum van de EGR klep te gebruiken voor de vacuüm vervroeger..onder de Gasklep..dus reageert pas bij iets gas..zou dit ook invloed kunnen hebben op slecht warm starten? want hij vervroegt dan niet bij gesloten gasklep betreft vacuüm.
jwl
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 65
Geregistreerd: 16 maart 2016, 20:35
Roepnaam: Johan
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1982
LPG: Nee


Re: warm slecht starten W126 500SEC type1

Berichtdoor BenzHans2 » 24 apr 2017, 22:44

Bij het starten is het beter dat de ontsteking verlaat bij het starten.
Er zijn 2 types vervroeger.
De andere versie heeft 2 vacuumaansluitingen. Eentje daarvan verlaat de ontsteking dus bij het starten.
Staat je ontsteking wel op tijd.
Heb je hulp op afstand gegeven en dus geen auto, laat staan motor gezien.
Avatar gebruiker
BenzHans2
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 3231
Geregistreerd: 02 jun 2008, 22:01
Woonplaats: Apeldoorn
Roepnaam: Hans
Type wagen: 560SEL
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: VW transporter 1,9 td
Mercedes W202 C240


Re: warm slecht starten W126 500SEC type1

Berichtdoor jwl » 26 apr 2017, 07:26

bd hans.. voor je uitleg betreft starten..volgens mii staat de ontsteking redelijk..het blijft ook zo dat die koud in een tik start...maar warm moet ik echt enorm doorstarten zonder dat die ook maar een slag geeft...dus denk idd wel aan geen benzine warm..

nogmaals de vraag..zit er in een nieuwe pomp ook een nieuwe terugslagklep?

ik ga binnenkort mijn accumulator eve testen.

mvg johan
jwl
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 65
Geregistreerd: 16 maart 2016, 20:35
Roepnaam: Johan
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1982
LPG: Nee


Re: warm slecht starten W126 500SEC type1

Berichtdoor Douwe » 26 apr 2017, 07:41

Ja elke pomp zit een terugslag klep aan als je hem nieuw koopt
Afbeelding
Een probleem is pas een probleem wanneer jij daar een probleem van maakt.
En een probleem is zo groot als jij hem wilt maken.
Voor klusjes aan je wagen groot of klein moet je bij Douwes prutshok zijn.
Alleen op afspraak.
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 9031
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam: Douwe
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: warm slecht starten W126 500SEC type1

Berichtdoor jwl » 03 mei 2017, 11:19

eve vraagje tussendoor.heeft iemand misch fotos van de vacuüm 500SEC type2?
jwl
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 65
Geregistreerd: 16 maart 2016, 20:35
Roepnaam: Johan
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1982
LPG: Nee


Re: warm slecht starten W126 500SEC type1

Berichtdoor jwl » 03 mei 2017, 11:20

type1 bd ik
jwl
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 65
Geregistreerd: 16 maart 2016, 20:35
Roepnaam: Johan
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1982
LPG: Nee


Re: warm slecht starten W126 500SEC type1

Berichtdoor jwl » 03 mei 2017, 12:27

ps nog even vertellen...de tempsencor waar rd het over heeft geeft hem via de stappenmotor koud verhoogd toerental..das goed dus..en warm is er niets meer te meten dus schakelt hij contakt uit..weet niet of dat klopt.

verder heb ik destijds de vacuüm bout rechtsvoor op motor open geboord..maar lees net dat dit een thermovacuum klep is..deze zou dus kapot kunnen zijn..
zou dit ook de oorzaak van alles kunnen zijn?

kwa slecht warm starten en warm vermogen verlies?
jwl
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 65
Geregistreerd: 16 maart 2016, 20:35
Roepnaam: Johan
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1982
LPG: Nee


Re: warm slecht starten W126 500SEC type1

Berichtdoor Vlim » 03 mei 2017, 14:07

Nadruppelen of nalekken van de injectoren geeft ook dit soort klachten.
Avatar gebruiker
Vlim
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1660
Geregistreerd: 01 jan 2011, 16:16
Woonplaats: West-Brabant
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: 280SE - 1984
500SE - 1980
400SE - 1993
W211 200 CDI - 2004


Re: warm slecht starten W126 500SEC type1

Berichtdoor RD500SEC » 03 mei 2017, 18:59

Het open boren va de thermovacuumklep kan zeker van invloed zijn op je problemen met de warme start en het vermogen verlies.
Een (ander) vacuümlek kan dat ook.

Heb je de accumulator al uit kunnen sluiten? Deze kan(zal) de warme start beinvloeden, niet het vermogen van de warme motor.
Met vriendelijke groet, Richard
Avatar gebruiker
RD500SEC
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 934
Geregistreerd: 03 aug 2011, 21:47
Woonplaats: Gem. Schagen
Roepnaam: Richard
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: 190E 2.6 aut.


Re: warm slecht starten W126 500SEC type1

Berichtdoor Harm1 » 03 mei 2017, 19:05

Accumulator op 3,5 bar druk zetten, mag dan niet lekken. Foto sturen van waar/wat je hebt uitgeboord.
mvg. Harm.
Avatar gebruiker
Harm1
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 426
Geregistreerd: 13 feb 2015, 15:37
Woonplaats: Alhaurin el Grande/Andalucia
Roepnaam: harm
Type wagen: 300SEL
Bouwjaar: 1990
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: 190E 2.0
560SL


Re: warm slecht starten W126 500SEC type1

Berichtdoor Douwe » 03 mei 2017, 19:34

Als de accumulator inwendig lekt dan heeft de motor minder brandstof druk waardoor het vermogen zou afnemen lijkt mij toch?
Afbeelding
Een probleem is pas een probleem wanneer jij daar een probleem van maakt.
En een probleem is zo groot als jij hem wilt maken.
Voor klusjes aan je wagen groot of klein moet je bij Douwes prutshok zijn.
Alleen op afspraak.
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 9031
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam: Douwe
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: warm slecht starten W126 500SEC type1

Berichtdoor jwl » 04 mei 2017, 10:03

dank voor jullie snelle reacties..wat een super forum is dit!! ga volgende week de accumulator onder 3.5bar zetten..er zitten dus twee thermovaccuum bouten op spruitstuk vlak achter de warmloopregelaar..op de binnenste zat geen vacuüm aangesloten..heeft iemand een foto van de vacuumloop type1 ? en weer iemand of deze twee thermo vacuumklepjes het zelfde werken kwa temperatuur?
en kan stationair 1000rpm ook komen door verkeerde injectiedruk?
jwl
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 65
Geregistreerd: 16 maart 2016, 20:35
Roepnaam: Johan
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1982
LPG: Nee


Re: warm slecht starten W126 500SEC type1

Berichtdoor Douwe » 04 mei 2017, 12:14

Ik denk dat een tehoog toerental ook kan komen door een te lage brandstof druk.
Neem als voorbeeld eens een brommer
Laat deze stationair draaien draai de benzine kraan dicht.
En net voor hij uitvalt hoor je hem in toeren omhoog vliegen tot hij uitvalt
Afbeelding
Een probleem is pas een probleem wanneer jij daar een probleem van maakt.
En een probleem is zo groot als jij hem wilt maken.
Voor klusjes aan je wagen groot of klein moet je bij Douwes prutshok zijn.
Alleen op afspraak.
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 9031
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam: Douwe
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: warm slecht starten W126 500SEC type1

Berichtdoor Gerko » 04 mei 2017, 12:59

Meet idd je brandstofdruk eens, en laat de meter er dan aanhangen. Als je dan na 20 minuten weer start kun je zien wat er gebeurt.
Ik ben niks nieuwsgierig, maar ik wil gewoon alles weten!
Avatar gebruiker
Gerko
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 627
Geregistreerd: 21 aug 2012, 12:45
Woonplaats: Veluwe
Roepnaam: Gerko
Type wagen: 300SDL
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: Mazda 5 1.8 16v 2005 gezinsauto
Opel Corsa 1.7D 1998 (tijdelijke daily driver)
Tomos 2L custom 1964
Puch M50 racing in restauratie
Puch M50 cross (project)
Puch MS50V sport 1972 (project)
Puch N50 Monza schuurvondst, project voor de toekomst


Re: warm slecht starten W126 500SEC type1

Berichtdoor RD500SEC » 05 mei 2017, 01:42

Als de accumulator inwendig lekt dan heeft de motor minder brandstof druk waardoor het vermogen zou afnemen lijkt mij toch?


De brandstofpomp verpompt veel meer brandstof dan de motor nodig heeft, hierdoor ontstaat de druk.
Druk ontstaat bij de gratie van tegendruk, veel brandstof door kleine openingen.
De drukaccumulator slaat druk op om drukpieken op te vangen en om het systeem op druk te houden als de motor uit staat.
Een auto met een goede brandstofpomp en een defecte accumulator zal eenmaal gestart overwegend goed rijden, of het lek moet zo groot zijn dat het systeem niet meer goed op druk komt.

Een te hoog stationair toerental zal m.i. eerder een vacuüm probleem zijn dan een brandstofdrukprobleem.
Je hebt een thermovacuumklep doorgeboord, er is een thermovacuumklep niet aangesloten....
Hoe zijn b.v. de slangen, injector rubbers en hulzen?
De thermovacuumkleppen zijn er in meerdere temperatuur schakel momenten, elk met een eigen kleur (en onderdeelnummer)
Met vriendelijke groet, Richard
Avatar gebruiker
RD500SEC
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 934
Geregistreerd: 03 aug 2011, 21:47
Woonplaats: Gem. Schagen
Roepnaam: Richard
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: 190E 2.6 aut.


Re: warm slecht starten W126 500SEC type1

Berichtdoor jwl » 09 mei 2017, 12:51

geweldig al deze inzet..betreft de thermovacuum kleppen..er zitten er twee naast elkaar..ik moet nu eigenlijk ook weten hoe deze aangeeloten zijn..welke vaccuum slangen waar op moeten en waarheen..
wil dit eerst goed hebben..want staat ook in verbinding met de warmdraairegelaar..daarna ga ik absoluut de accumulator testen..
jwl
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 65
Geregistreerd: 16 maart 2016, 20:35
Roepnaam: Johan
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1982
LPG: Nee

Volgende

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten