W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 19 okt 2018, 20:58

warmdraai regelaar 500SEC type1 hoog verbruik

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderators: Neerven, Bram Jansen

warmdraai regelaar 500SEC type1 hoog verbruik

Berichtdoor jwl » 19 jul 2018, 18:47

vraag betreft warmdraai regelaar..
ik zit met een verbruik van ca 1op 4 zeer rustig rijdend wel veel dorp en land weggetjes..

en koud veel meer vermogen dan warm..co ontsteking staat goed..

als die stationair loopt?
krijg ik geen verschil als ik de stekker er af haal..
en ook niet als ik de vacuüm er af trek die van het thermo schakelaartje komt..

enkel beetje verschil starionair als ik het voorste vacuüm slangetje los haal en afdop..

wie heeft er een ide, is mijn warmdraai regelaar naar zijn grootje?

alvast bedankt voor jullie moeite..
jwl
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 142
Geregistreerd: 16 maart 2016, 20:35
Roepnaam: Johan
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1982
LPG: Nee


Re: warmdraai regelaar 500SEC type1 hoog verbruik

Berichtdoor RD500SEC » 19 jul 2018, 19:15

Dat is zo in mijn ogen niet te bepalen, het kan ook zijn dat de vacuüm slangen niet goed aangesloten zitten, waardoor je geen respons hebt als je de slangen eraf trekt.
De stekker die je eraftrekt, ik neem aan van de warmdraairegelaar, verwarmd het bimetaal in de regelaar, het bimetaal zal hier niet direct op reageren, omdat de regelaar ook de warmte van de kop krijgt, dus het bimetaal zal niet gelijk terug springen naar de “koud” stand en het mengsel verrijken.

Maar het verbruik is veel te hoog onder de omstandigheden die je noemt.
Met vriendelijke groet, Richard
Avatar gebruiker
RD500SEC
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1153
Geregistreerd: 03 aug 2011, 21:47
Woonplaats: Gem. Schagen
Roepnaam: Richard
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: 190E 2.6 aut.


Re: warmdraai regelaar 500SEC type1 hoog verbruik

Berichtdoor jwl » 20 jul 2018, 00:24

bedankt even richard,,er staat zowiezo wel vacuüm op de slang die ik er af trek, daar zou die toch op moeten reageren? en die slang gaat pas open na de thermo schakelaar weet je toevallig of dit klopt?
jwl
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 142
Geregistreerd: 16 maart 2016, 20:35
Roepnaam: Johan
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1982
LPG: Nee


Re: warmdraai regelaar 500SEC type1 hoog verbruik **

Berichtdoor RD500SEC » 20 jul 2018, 11:51

A967FCE2-FBB1-4E91-B7F3-F076C8FE4F27.png

Vanaf de schuine aansluiting op ‘t termoventiel splitsen twee leidingen af, de ene gaat naar je inlaatspruitstuk, de andere naar de bovenkamer van de warmdraairegelaar
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Met vriendelijke groet, Richard
Avatar gebruiker
RD500SEC
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1153
Geregistreerd: 03 aug 2011, 21:47
Woonplaats: Gem. Schagen
Roepnaam: Richard
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: 190E 2.6 aut.


Re: warmdraai regelaar 500SEC type1 hoog verbruik

Berichtdoor jwl » 20 jul 2018, 15:07

super dankjewel richard, ik ga er even mee stoeien..zat nog te denken dat die koud zoveel meer vermogen geeft kan ook dan misschien aan het bimetaal liggen of de veertjes, wat zeg jij?
en minder vermogen kan ook tot een hoog verbruik leiden
jwl
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 142
Geregistreerd: 16 maart 2016, 20:35
Roepnaam: Johan
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1982
LPG: Nee


Re: warmdraai regelaar 500SEC type1 hoog verbruik

Berichtdoor jwl » 20 jul 2018, 16:35

ps nog even een vraag,, hoe moet dat hele kleine pinnetje tussen het membraan er precies in? heb je hier mischien een foto van?
en zou je de warmdraai regelaar ook kunnen verwijderen en missch iets mechanisch verstelbaars van kunnen maken?
jwl
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 142
Geregistreerd: 16 maart 2016, 20:35
Roepnaam: Johan
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1982
LPG: Nee


Re: warmdraai regelaar 500SEC type1 hoog verbruik

Berichtdoor jwl » 20 jul 2018, 19:06

heb nu even getest stekker van de warmdraairegelaar af,, nu houd die warm ook goede trekkracht..terwijl co warm al goed stond, toch iets met de druk?
jwl
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 142
Geregistreerd: 16 maart 2016, 20:35
Roepnaam: Johan
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1982
LPG: Nee


Re: warmdraai regelaar 500SEC type1 hoog verbruik

Berichtdoor RD500SEC » 20 jul 2018, 20:52

zat nog te denken dat die koud zoveel meer vermogen geeft kan ook dan misschien aan het bimetaal liggen of de veertjes, wat zeg jij?


Ik denk dat er mogelijk wat vacuüm slangen niet goed zitten aangesloten, klopt jouw slangenloop met het schema? Geen poreuze slangetjes aan de plastiken leidingen? Zit de restrictie er nog in bij de vierweg aansluiting?

Je zou kunnen testen of het membraan tussen de onder en de bovenkamer van de warmdraairegelaar nog goed is. vacuüm wat je op de onderkamer zet, mag niet bij de bovenkamer eruit lekken. En andersom.

En ja, de warmdraairegelaar beinvloed de brandstofdruk in de onderkamer van de brandstofverdeler, een lagere druk daar geeft meer brandstof naar de injectoren. Dit doet hij bij koude motor en bij vollast. Het laatste via het ventieltje wat door de gasklep wordt bedient.

Ik kan even niet voor de geest halen over welk pinnetje je het nu hebt...
Heb je de warmdraairegelaar open geschroefd? En heb je het over het pennetje wat bij het bimetaal zit?
Met vriendelijke groet, Richard
Avatar gebruiker
RD500SEC
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1153
Geregistreerd: 03 aug 2011, 21:47
Woonplaats: Gem. Schagen
Roepnaam: Richard
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: 190E 2.6 aut.


Re: warmdraai regelaar 500SEC type1 hoog verbruik

Berichtdoor jwl » 20 jul 2018, 22:41

is al weer twee jaar geleden maar er zit volgens mij een pinnetje tussen het membraan wat precies in het gaatje valt..

maar hij houd nu warm wel vermogen nu de stekker er af is..dan zou je toch zeggen dat er iets niet goed gaat binnen in de warmloop..

en kwa vacuüm volgens mij zit alles goed, en geen lekken dat heb ik al getest
jwl
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 142
Geregistreerd: 16 maart 2016, 20:35
Roepnaam: Johan
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1982
LPG: Nee


Re: warmdraai regelaar 500SEC type1 hoog verbruik

Berichtdoor RD500SEC » 21 jul 2018, 10:49

De warmdraairegelaar verrijkt het mengsel bij koude motor, haal je de stekker eraf, zal het bimetaal niet werken en zal de verrijking ook bij warme motor plaatsvinden, en zal je m.i. Nog meer verbruiken.

Probeer eens een andere warmdraairegelaar, ik denk dat je daar hetzelfde effect mee zult hebben.
Of nog beter: rijd eens langs de hobbyhut, dit probleem kun je beter live oplossen dan op het forum.
Met vriendelijke groet, Richard
Avatar gebruiker
RD500SEC
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1153
Geregistreerd: 03 aug 2011, 21:47
Woonplaats: Gem. Schagen
Roepnaam: Richard
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: 190E 2.6 aut.


Re: warmdraai regelaar 500SEC type1 hoog verbruik

Berichtdoor jwl » 28 aug 2018, 10:40

bedankt voor de reacties..
zal tzt even een andere proberen..
jwl
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 142
Geregistreerd: 16 maart 2016, 20:35
Roepnaam: Johan
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1982
LPG: Nee


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 6 gasten