[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Wat is dit ? : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 08:20

Wat is dit ?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Wat is dit ?

Berichtdoor S380 » 08 jun 2016, 15:26

Toen ik bij mijn 380SE het paneel waar de airco-knoppen opstaan verwijdert had (omdat het niet lukte mijn nieuw geïnstalleerde radio diep genoeg in het dashbord te duwen door het kluwen van elektrische draden en ik deze draden een beetje wou verleggen) heb ik 3 buisjes gezien die met een koppelstukje verbonden waren met elkaar. Ik had per ongeluk één van deze buisjes eraf geduwd en ik had de indruk dat er lucht ontsnapte. Ik heb ze terug in elkaar geduwd en volgens mij werkt alles i.v.m. mijn centrale deurvergrendeling maar ik had graag geweten of dit met mijn deuren iets te maken heeft en of er nog andere delen van mijn auto hierop aangesloten zitten ?
Toevallig of niet loopt mijn motor na het "duwen" van mijn radio in zijn houder de eerste 2 minuten niet soepel (een beetje stotteren), na 2 a 3 minuten is dit stotteren voorbij. Indien dit niets te maken heeft met de eerstgenoemde buisjes hoef ik niet mijn airco paneel/radio/ashtray te verwijderen en steek ik er eerst eens nieuwe bougies in :unsure:
Spijtig genoeg geen foto getrokken van de "buisjes" :dry:
S380

Re: Wat is dit ?

Berichtdoor FreddyV » 08 jun 2016, 18:22

Wat was de kleur en diameter van deze "buisjes"? zou zomaar een glasvezelbuisje van de verlichting kunnen zijn. Deze zijn zwart en ongeveer 1mm doorsnede en komen samen in een soort spinnenkopje achter je paneel.

groeten Freddy
FreddyV
Silver Boarder
Silver Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1984
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor S380 » 08 jun 2016, 18:57

Ja, ik wou op hetzelfde moment dit eens nakijken omdat de aanduiding van de versnellingen op de automaat niet verlicht is maar ik heb type 1 en dan is dit misschien niet verlicht ? Ik heb in ieder geval de "spinnekop" voor de verlichting niet gevonden. De diameter was ongeveer 1.5 mm en halfdoorzichtig...
S380

Berichtdoor FreddyV » 08 jun 2016, 19:09

Ja dat zijn de glasvezelkabeltjes die zorgen voor de verlichting van de knoppen op je middelconsole, de bovenste knoppenreeks. Deze zijn verbonden met een klein spinnenkopje waarin 1 klein lampje zit. Via de glasvezel verlichten deze oa de knop voor je achteruit verwarming en bv bediening schuifdak. Ik heb ook een type 1 en voor zover ik weet is er geen verlichting voor de automaatstanden.

groeten Freddy
FreddyV
Silver Boarder
Silver Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1984
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor S380 » 08 jun 2016, 19:21

Knop voor de achteruitverwarming en bediening schuifdak is niet verlicht op dit moment, dus dan zal het dat wel zijn. Bedankt voor de opheldering :clap:
S380

Berichtdoor Douwe » 09 jun 2016, 06:36

Automaat keuze hendel is wel een mogelijkheid om diep te verlichten.
Voor onder de aanduiding zit een gaatje waar een lampje in kan.
Deze kan je simpel bij het kachel paneel vandaan halen.
Soms hou je achter de kachel een lampje over dus weet je nu waar die hoort. :handgestures-thumbup:
Ook zijn er glasvezel verlichting onder de keuze stand strip in type 1 gebruikt voor de automaat verlichting
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja

Keer terug naar Techniek