W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 17 jul 2018, 02:07

zeer hoog verbruik.

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderators: Neerven, Bram Jansen

Re: zeer hoog verbruik.

Berichtdoor Basjeva » 24 maart 2018, 22:38

Wat veranderd er dan na nieuwe injectoren? Loopt de auto beter of word het verbruik minder?
Is deze klus makkelijk te klaren en wat kosten nieuwe injectoren?

Gr.. Bas
Avatar gebruiker
Basjeva
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 328
Geregistreerd: 05 dec 2009, 22:56
Woonplaats: Prov. Brabant
Roepnaam: Bas
Type wagen: 380SE
Bouwjaar: 1981
LPG: Nee


Re: zeer hoog verbruik.

Berichtdoor Leeflang » 25 maart 2018, 00:05

Nieuwe injectoren voor jouw auto kosten 25 - 50 euro per stuk (afhankelijk van waar je ze koopt).
Je hebt er 8 nodig, dus het loont om de oude te (laten) controleren, als die nog goed zijn verbetert er helemaal niets.
Als ze slecht zijn verstuiven ze de benzine niet goed, wat leidt tot onvolledige (dus minder zuinige) verbranding, of de motor loopt niet lekker rond.
Ze kunnen ook nadruppelen, wat o.a. kan leiden tot startproblemen.
Vervangen is niet moeilijk, maar na het vervangen moet wel de CO opnieuw afgesteld worden.
Voor een indicatieve test zie: post55151.html#p55151
Voor een uitgebreidere test, waarmee je ook kunt controleren of ze bij de juiste druk openen, zie: https://www.youtube.com/watch?v=PLe75LDLP38
Optimum aut nihil.
How-To index.
Avatar gebruiker
Leeflang
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 6069
Geregistreerd: 29 okt 2010, 00:11
Woonplaats: Twente
Type wagen: 380SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: 560 motor


Re: zeer hoog verbruik.

Berichtdoor 126 » 25 maart 2018, 09:15

De benzine wordt optimaal verneveld ,waardoor er een groter oppervlakte ontstaat zodat alle benzine verbrandt.
En er wordt verwacht van nieuwe injectoren dat ze bij een bepaalde druk opengaan en dus niet nadruppelen als de motor uit is.Zodat het systeem op druk blijft.
En ja het is een simpel klusje van nog geen uur werk.
Doe maar gek gewoon kan altijd nog!
Aso bakken bestaan niet,aso rijders wel!
Avatar gebruiker
126
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 870
Geregistreerd: 22 mei 2012, 18:29
Woonplaats: Venlo
Roepnaam: Frank
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1984
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: Hyundai Tucson 2.7 V6 LPG3


Re: zeer hoog verbruik.

Berichtdoor 126 » 26 maart 2018, 19:10

nou een update
Heb vandaag nieuwe injectoren geplaatst met nieuwe rubbers.
ik heb ook meteen de originele beru bougiekabels geplaatst.
Daarna starten en een blokje rijden hoorde hele kleine plofjes en auto sloeg af met afremmen.
Wat blijkt,had ik bougiekabel 5 en 6 verwisseld.
Wil de auto daarna starten en krijg hem niet meer gestart.
heb rotor en kap nagekeken maar ziet er goed uit.
stuwschijf kan ik omlaag drukken.
heb gekeken of er slangetjes los zijn door de kleine back fires,
bobine en brandstof relais verwisseld.
nu weet ik het even niet meer. :think:
Heeft er iemand ideeen of suggesties :?:
Doe maar gek gewoon kan altijd nog!
Aso bakken bestaan niet,aso rijders wel!
Avatar gebruiker
126
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 870
Geregistreerd: 22 mei 2012, 18:29
Woonplaats: Venlo
Roepnaam: Frank
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1984
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: Hyundai Tucson 2.7 V6 LPG3


Re: zeer hoog verbruik.

Berichtdoor Navigator » 26 maart 2018, 22:04

Zoeken op internet naar de juiste injectors.
En dan naar de laagste prijs. Tussen de 25 en 40 Euro per stuk.

http://www.everythingbenz.com/z/epc-mer ... o-diagrams
Avatar gebruiker
Navigator
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 46
Geregistreerd: 04 feb 2017, 17:22
Woonplaats: Leeuwarden, Enkhuizen
Roepnaam: WTK
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1987
LPG: Nee


Re: zeer hoog verbruik.

Berichtdoor Navigator » 26 maart 2018, 23:04

Bougies nakijken of ze vet/zwart/nat zijn.
De co kan verzet zijn door de backfires.
Co stelschroef naar links draaien is magerder mengsel.

Je hebt best kans dat hij na het schoonmaken van de bougies weer start.

En kijken of de bougies vonken.
Avatar gebruiker
Navigator
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 46
Geregistreerd: 04 feb 2017, 17:22
Woonplaats: Leeuwarden, Enkhuizen
Roepnaam: WTK
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1987
LPG: Nee


Re: zeer hoog verbruik.

Berichtdoor 126 » 27 maart 2018, 06:01

Navigator schreef:Zoeken op internet naar de juiste injectors.
En dan naar de laagste prijs. Tussen de 25 en 40 Euro per stuk.

http://www.everythingbenz.com/z/epc-mer ... o-diagrams

Hoi,heb ik gedaan en de OEM nummer 0-437-502-047 vergeleken en zijn precies dezelfde.
Alleen staat er geen Mercedes logo op en ze zijn van Bosch.
Laatst bijgewerkt door 126 op 27 maart 2018, 06:15, in totaal 1 keer bewerkt.
Doe maar gek gewoon kan altijd nog!
Aso bakken bestaan niet,aso rijders wel!
Avatar gebruiker
126
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 870
Geregistreerd: 22 mei 2012, 18:29
Woonplaats: Venlo
Roepnaam: Frank
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1984
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: Hyundai Tucson 2.7 V6 LPG3


Re: zeer hoog verbruik.

Berichtdoor 126 » 27 maart 2018, 06:04

Oke ga ik bougies nakijken.
Ik heb met het plaatsen van de Beru kabels wel de nippeltjes van de bougies afgedraaid zonder de bougies eruit te halen.
Anders pasten de doppen niet op de bougies.
Ik heb ook al met de Co geprobeert een kwart slag naar links en een kwart slag naar rechts.Maar geen effect.
Wat is de basis instelling van de Co,zodat ie op zijn minst aan de praat te krijgen is?
Wat ik ook nog wil vermelden is dat ik de oude injectoren allemaal op een simpele manier uit getest hebt door er met grote druk door te blazen met de mond.Bij 2 injectoren kon ik met een beetje ademdruk doorblazen.
2 andere injectors van cilinder 3 en 4 waren gitzwart.Net zoals de binnenkant van de luchtwegerbak.Allemaal aanslag van de carterventilatie.
Doe maar gek gewoon kan altijd nog!
Aso bakken bestaan niet,aso rijders wel!
Avatar gebruiker
126
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 870
Geregistreerd: 22 mei 2012, 18:29
Woonplaats: Venlo
Roepnaam: Frank
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1984
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: Hyundai Tucson 2.7 V6 LPG3


Re: zeer hoog verbruik.

Berichtdoor Bayram » 27 maart 2018, 10:17

Ik had laatst bougies vervangen, bleek er eentje kapot.
Ik dacht eerst dat de auto gewoon afgesteld moest worden want hij liep best wel prima eigenlijk.

Na zo'n 400 km (2 dagen later) de auto langs gebracht voor een afstelronde.
Toen bleek één bougie niet te vonken. Daar betaal je dan bij de dealer 10 euro voor.
Prima service verder, ze hadden direct een nieuwe besteld.

Wat ik hiermee wil zeggen, zelfs onderdelen van de beste kwaliteit kunnen nog kapot zijn ookal zijn ze nieuw.
Avatar gebruiker
Bayram
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1384
Geregistreerd: 02 mei 2012, 22:08
Woonplaats: Overijssel
Roepnaam: Bayram
Type wagen: 300SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: VW UP!


Re: zeer hoog verbruik.

Berichtdoor Navigator » 27 maart 2018, 12:33

Het afstellen van de co, zonder draaiende motor is niet te doen, als de bougies nat zijn zet je hem een beetje magerder.
zodra hij draait, hem af laten stellen bij een garage. de schroefdopjes van de bougies moeten er af, ook bij de Bosch kabels.
Dat het erg zwart van binnen is niet normaal maar dat kan ook van de backfire komen. ik heb mijn injectors ook net vervangen en het zag er niet zwart uit, heel klein beetje aanslag.
Voordat ik de nieuwe injectors plaatste heb ik het tankfilter en het filter op de pers van de brandstof verdeler nagekeken, het brandstof filter had ik eind vorig jaar al vervangen.
Na een testrit sloeg de motor in de bochten, bleek dat de pompen niet meer genoeg druk leverden. Ik heb ze allebei vervangen en daarmee was het probleem verholpen.
Avatar gebruiker
Navigator
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 46
Geregistreerd: 04 feb 2017, 17:22
Woonplaats: Leeuwarden, Enkhuizen
Roepnaam: WTK
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1987
LPG: Nee


Re: zeer hoog verbruik.

Berichtdoor Bayram » 27 maart 2018, 12:48

Wat voor schroefdopjes bedoel je?

Daarbij moet het een standaardprocedure zijn om het brandstoffilter te vervangen als je de injectoren vervangt.
Anders blijf je dweilen met de kraan open.
Avatar gebruiker
Bayram
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1384
Geregistreerd: 02 mei 2012, 22:08
Woonplaats: Overijssel
Roepnaam: Bayram
Type wagen: 300SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: VW UP!


Re: zeer hoog verbruik.

Berichtdoor 126 » 27 maart 2018, 16:01

Bayram schreef:Wat voor schroefdopjes bedoel je?

Daarbij moet het een standaardprocedure zijn om het brandstoffilter te vervangen als je de injectoren vervangt.
Anders blijf je dweilen met de kraan open.

de kleine dopjes die je op de bougie kunt draaien.Er zijn bougiekabels/doppen waar je die bij nodig hebt.
Bij de originele Bosch en beru van Mercedes moet je die eraf draaien
Doe maar gek gewoon kan altijd nog!
Aso bakken bestaan niet,aso rijders wel!
Avatar gebruiker
126
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 870
Geregistreerd: 22 mei 2012, 18:29
Woonplaats: Venlo
Roepnaam: Frank
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1984
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: Hyundai Tucson 2.7 V6 LPG3


Re: zeer hoog verbruik.

Berichtdoor 126 » 27 maart 2018, 16:09

Ik heb vanmorgen de auto zo kunnen starten,ik had hem gisteren blijkbaar verzopen.
Heb met draaiende motor co een beetje bij geregeld op gevoel.
Toen ie weer redelijk liep heb ik de testbobine eraf gehaald en de originele bobine weer aangesloten,toen liep de auto weer heel beroerd en heb de andere bobine maar helemaal netjes aangesloten zoals het hoort.
Toen naar Garage om Co af te stellen stond op 12% :sick:
Bij het afstellen met Co schroef kwamen ze niet lager dan 12%.Auto krijgt dus geen lucht en stinkt en rookt.
Zal dit door de sigaar komen?
Als ik met draaiende motor de luchtweger afdek met mijn handen dan zuigt ie zich vacuüm en slaat de motor af,dus is er ook geen vacuümlek :!:
Er zit een gereviseerde leerlaufmodule op van Rene die nu ca 4 jaar terug is gereviseerd door hem.
Als ik stekkertje van Sigaar lostrek met draaiende motor hoor ik geen verschil in toeren of klikgeluid van de sigaar zelf.
Doe maar gek gewoon kan altijd nog!
Aso bakken bestaan niet,aso rijders wel!
Avatar gebruiker
126
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 870
Geregistreerd: 22 mei 2012, 18:29
Woonplaats: Venlo
Roepnaam: Frank
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1984
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: Hyundai Tucson 2.7 V6 LPG3


Re: zeer hoog verbruik.

Berichtdoor 126 » 27 maart 2018, 16:14

Trouwens ik heb vorig jaar Brandstof filter vervangen.Omdat auto 10 jaar stil heeft gestaan.
Er is inmiddels can 4000 km mee gereden.Dat zal het hem niet zijn verwacht ik.
Doe maar gek gewoon kan altijd nog!
Aso bakken bestaan niet,aso rijders wel!
Avatar gebruiker
126
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 870
Geregistreerd: 22 mei 2012, 18:29
Woonplaats: Venlo
Roepnaam: Frank
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1984
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: Hyundai Tucson 2.7 V6 LPG3


Re: zeer hoog verbruik.

Berichtdoor Navigator » 27 maart 2018, 17:29

Koud start ventiel of een probleem met je brandstof verdeler. werkt de co afstel schroef nog wel?
Avatar gebruiker
Navigator
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 46
Geregistreerd: 04 feb 2017, 17:22
Woonplaats: Leeuwarden, Enkhuizen
Roepnaam: WTK
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1987
LPG: Nee


Re: zeer hoog verbruik.

Berichtdoor 126 » 27 maart 2018, 17:30

Net nog stukje gereden en begint ineens acculampje en ABS lampje te branden en het reservelampje brandstoftank terwijl tank nog 3/4 vol is.
Doe maar gek gewoon kan altijd nog!
Aso bakken bestaan niet,aso rijders wel!
Avatar gebruiker
126
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 870
Geregistreerd: 22 mei 2012, 18:29
Woonplaats: Venlo
Roepnaam: Frank
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1984
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: Hyundai Tucson 2.7 V6 LPG3


Re: zeer hoog verbruik.

Berichtdoor 126 » 27 maart 2018, 17:33

De stelschroef werkt nog,als je eraan draait reageert de motor erop.
Doe maar gek gewoon kan altijd nog!
Aso bakken bestaan niet,aso rijders wel!
Avatar gebruiker
126
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 870
Geregistreerd: 22 mei 2012, 18:29
Woonplaats: Venlo
Roepnaam: Frank
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1984
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: Hyundai Tucson 2.7 V6 LPG3


Re: zeer hoog verbruik.

Berichtdoor Navigator » 27 maart 2018, 18:48

Waarschijnlijk dynamo overleden. Met draaiende motor het voltage op de dynamo meten, moet tegen de 14 volt zitten.
Kan ook de spanning regelaar zijn. Ik heb het ook al n keer gehad. Heb een gereviseerde geplaatst.
Avatar gebruiker
Navigator
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 46
Geregistreerd: 04 feb 2017, 17:22
Woonplaats: Leeuwarden, Enkhuizen
Roepnaam: WTK
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1987
LPG: Nee


Re: zeer hoog verbruik.

Berichtdoor Navigator » 27 maart 2018, 18:56

Voltage accu ook even meten. Of met een accu test apparaat de conditie van de accu meten.
Avatar gebruiker
Navigator
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 46
Geregistreerd: 04 feb 2017, 17:22
Woonplaats: Leeuwarden, Enkhuizen
Roepnaam: WTK
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1987
LPG: Nee


Re: zeer hoog verbruik.

Berichtdoor Navigator » 27 maart 2018, 19:21

De Jong technovaria heeft ruil dynamo s. Voor een nette prijs
Avatar gebruiker
Navigator
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 46
Geregistreerd: 04 feb 2017, 17:22
Woonplaats: Leeuwarden, Enkhuizen
Roepnaam: WTK
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1987
LPG: Nee

VorigeVolgende

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast