Ja hoor. Hier ook positieve geluiden
Zoals je al aangaf, goede inbouw en regulier onderhoud (waar je bij geen enkele auto op moet besparen, maar wat bij rijden op LPG nog wat uitvergroot wordt) zorgen ervoor dat je probleemloos op LPG kan rijden met de W126
Mijn 500 rijdt ook alweer ruim 3 maanden (en 8000km) probleemloos rond
1 keer terug voor nastellen van de installatie. 1 keer fijnafstemming bij Hans (toch nog iets beter dan de gasboer)
Zorg ervoor dat vooraf alles goed functioneert en perfect afgesteld staat, dan LPG inbouwen en vervolgens goed onderhouden en met respect rijden en starten.
Zelfs mijn vriendin (die het schoolvoorbeeld is van iemand die geen enkel gevoel voor techniek heeft en de auto ziet als iets wat het gewoon altijd moet doen) rijdt er met veel plezier in
Top tips:
1. geen achterstallig onderhoud
2. goede afstelling
3. goede gasinbouwer
4. nastellen op z'n tijd
5. GEEN gasgeven tijdens starten op LPG (dat doen de meeste onbewust nl toch)
6. respect voor een koude motor
7. tijdig vervolgonderhoud (niet overbodig veel, maar gewoon op tijd) en vervang zaken die minder worden. Deze auto's kosten geld, het is tenslotte geen Fiat Cinquecento
Ik heb veel meer ellende gehad met moderne motoren en lpg-installaties. Dan maakt onderhoud minder uit, het is gewoon kl#%@
En je kan daar (bijna) geen invloed op uitoefenen bij dat nieuwe spul
Denk dat veel problemen ontstaan bij mensen die denken dat belastingvrij een W126 op LPG rijden lekker goedkoop is (ofwel eigenlijk geen geld hebben om deze auto te voorzien van goede materialen en tijdig goed onderhoud)
LET OP. Ik zeg "bij veel mensen", niet bij allemaal.
Het kan altijd voorkomen dat er problemen zijn die niet te voorkomen waren
Altijd leuk... Een type 1 500 met een 300pk 560 ECE motor.