W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 16 okt 2018, 04:46

280 enkel op gas: problematisch of niet?

Specifieke zaken omtrent het rijden op LPG kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent LPG hier verzameld hebben staan.

Moderators: Neerven, Bram Jansen

280 enkel op gas: problematisch of niet?

Berichtdoor Harold » 21 sep 2017, 01:28

Beste mensen,

Ik ben me aan het orienteren op de aankoop van een W116. Ik ben bij een paar aanbieders langs geweest en reed er vandaag een die enkel op gas startte/reed. De reden waarom is me ontschoten... Is zoiets bezwaarlijk of maakt het niet uit als zo'n auto niet meer op benzine kan rijden? Ik ben een leek op dit gebied, dus hoor graag van jullie!

Hartelijke groet,
Harold
Harold
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 25 feb 2014, 11:58
Type wagen: 280S
Bouwjaar: 1984
LPG: Nee


Re: 280 enkel op gas: problematisch of niet?

Berichtdoor 126 » 21 sep 2017, 07:21

Dat is geheel je eigen keuze.
Als je op gas wilt blijven rijden is het oke.
Je kunt het ook repareren.
Ik zie dat je het over een W116 hebt.Hoogst waarschijnlijk praat je dan over een Carburateur versie?
Zoja dan zou het wel eens aan de carburateur kunnen liggen en die zijn vrij zeldzaam aan het worden.
Doe maar gek gewoon kan altijd nog!
Aso bakken bestaan niet,aso rijders wel!
Avatar gebruiker
126
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 875
Geregistreerd: 22 mei 2012, 18:29
Woonplaats: Venlo
Roepnaam: Frank
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1984
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: Hyundai Tucson 2.7 V6 LPG3


Re: 280 enkel op gas: problematisch of niet?

Berichtdoor Harold » 21 sep 2017, 11:51

Ik heb even bij de verkoper geinformeerd: de brandstofpomp is defect, dat is de reden waarom ie niet op benzine kan rijden, gaf hij aan.
Harold
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 25 feb 2014, 11:58
Type wagen: 280S
Bouwjaar: 1984
LPG: Nee


Re: 280 enkel op gas: problematisch of niet?

Berichtdoor Renegade50 » 21 sep 2017, 11:59

Mijn SEC reed ook alleen op LPG toen ik hem kocht, na die dwaze maatregel van wiebes heb ik de LPG uitgebouwd nadat ik hem eerst op benzine heb laten afstellen, bij mij was de CO niet goed en liep daardoor niet op benzine, nu ondertussen alweer een langere tijd wel.
Hij reed trouwens wel heel goed op LPG.

Mvg Ton
Dit is mijn 3e SEC. Heb eerst een 500SEC gehad daarna een 380SEC en nu weer een 500SEC.
Andere MB'S gehad: 190E.190D,380SL,380SLC.
Avatar gebruiker
Renegade50
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 457
Geregistreerd: 28 sep 2013, 13:26
Woonplaats: Tilburg
Roepnaam: Ton
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: Chevrolet corvette stingray 1969.
Datsun 240Z
Nissan 300ZX AE
Ford Transit oprijwagen 1974
Ford Taunus sedan 1971
Ford Econoline 1984


Re: 280 enkel op gas: problematisch of niet?

Berichtdoor Harold » 21 sep 2017, 14:13

Dank voor jullie info. Je leest vaak over starten op benzine en dan overschakelen op LPG. Maar ik begrijp dat het op zich dus geen punt is om direct te starten op LPG? In dat geval hoef ik de brandstofpomp niet te laten vervangen. Zoveel exemplaren te koop en ze hebben allemaal wel wat... Morgen nog twee exemplaren bekijken. Wel leuk, zo'n zoektocht naar een Mercedes uit de tijd van mijn jeugd!
Harold
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 25 feb 2014, 11:58
Type wagen: 280S
Bouwjaar: 1984
LPG: Nee


Re: 280 enkel op gas: problematisch of niet?

Berichtdoor Leeflang » 21 sep 2017, 15:05

Alleen LPG kan in de winter wel het probleem opleveren dat de verdamper te koud wordt om de LPG te kunnen verdampen.
Optimum aut nihil.
How-To index.
Avatar gebruiker
Leeflang
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 6129
Geregistreerd: 29 okt 2010, 00:11
Woonplaats: Twente
Type wagen: 380SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: 560 motor


Re: 280 enkel op gas: problematisch of niet?

Berichtdoor 126 » 21 sep 2017, 15:15

Zou er een werkende pomp opzetten dan ben je altijd zeker van je zaak.Zo duur is een gebruikte pomp niet
Doe maar gek gewoon kan altijd nog!
Aso bakken bestaan niet,aso rijders wel!
Avatar gebruiker
126
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 875
Geregistreerd: 22 mei 2012, 18:29
Woonplaats: Venlo
Roepnaam: Frank
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1984
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: Hyundai Tucson 2.7 V6 LPG3


Re: 280 enkel op gas: problematisch of niet?

Berichtdoor Renegade50 » 21 sep 2017, 15:34

Het is het fijnste als hij op 2 brandstoffen loopt, mijn taunus loopt goed op LPG en benzine, af en toe is dat wel prettig.
Vooral als je verdamper bevriest.
Dit is mijn 3e SEC. Heb eerst een 500SEC gehad daarna een 380SEC en nu weer een 500SEC.
Andere MB'S gehad: 190E.190D,380SL,380SLC.
Avatar gebruiker
Renegade50
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 457
Geregistreerd: 28 sep 2013, 13:26
Woonplaats: Tilburg
Roepnaam: Ton
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: Chevrolet corvette stingray 1969.
Datsun 240Z
Nissan 300ZX AE
Ford Transit oprijwagen 1974
Ford Taunus sedan 1971
Ford Econoline 1984


Re: 280 enkel op gas: problematisch of niet?

Berichtdoor DavevandeLoo » 21 sep 2017, 17:27

Ik heb pas een SEC gekocht met hetzelfde probleem. De LPG instalatie is er uit maar hij loopt niet op benzine. Bij mij zat de tank vol roest, had te lang droog gestaan, nu is daardoor de brandstofpomp ook kapot en misschien nog wel meer.
Zit dus wel een risico aan. Voordat ik mijne goed lopend heb kan ik zomaar 2000 euro verder zijn
DavevandeLoo
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 228
Geregistreerd: 25 apr 2014, 20:08
Woonplaats: Prov. Limburg
Roepnaam: Dave
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee


Re: 280 enkel op gas: problematisch of niet?

Berichtdoor Harold » 21 sep 2017, 17:33

Helder! Toch maar een brandstofpomp voor de benzine erop laten zetten!
Harold
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 25 feb 2014, 11:58
Type wagen: 280S
Bouwjaar: 1984
LPG: Nee


Re: 280 enkel op gas: problematisch of niet?

Berichtdoor RD500SEC » 21 sep 2017, 18:19

Als het simpel alleen de pomp is,had de verkoper dat wel gedaan.
Jij hebt het over een 280S, dus met carburateur?
Dan zit de pomp aan het motorblok met twee boutjes vast, deze los en vastmaken met de nieuwe pomp.
Twee brandstofslangen aan de pomp loshalen en vast zetten op de nieuwe pomp, en de klus is klaar.
Waarschijnlijk is er meer aan de hand dan alleen de pomp, zoals eerder genoend kan de carburateur de boosdoener zijn, uitgedroogde pakkingen, menbranen die gescheurd zijn, afstelling die niet meer deugd, niet alleen het CO, maar gaskleppen, choke kleppen, etc.
Houd rekening met meer werk, zoals ook Dave al aangeeft.
Kan je het zelf, kost het voornamelijk tijd, laat je het doen, moet je die tijd ook betalen, dat kan in de garage vrij kostbaar worden.

Houd daar rekening mee in de koopprijs.

Ik weet niet in welke prijsklasse je zoekt, maar bedenk dat niets zo duur kan uitpakken als een goedkope oldtimer.
Met vriendelijke groet, Richard
Avatar gebruiker
RD500SEC
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1153
Geregistreerd: 03 aug 2011, 21:47
Woonplaats: Gem. Schagen
Roepnaam: Richard
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: 190E 2.6 aut.


Re: 280 enkel op gas: problematisch of niet?

Berichtdoor WPloeg » 21 sep 2017, 19:35

heb zelf al 2 W116 gehad,reden alleen op gas.verkopers zeggen vaak dat het aan de pomp ligt maar vaak heeft een auto lang niet op gas gelopen.vaak zijn dan ook de pakkings van de carburateur uitgedroogd met lekkages tot gevolg.
deze solex carburateurs zijn vaak lastig af te stellen.met LPG heb je hier geen last van.
WPloeg
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 118
Geregistreerd: 01 dec 2011, 19:43
Woonplaats: Groningen
Roepnaam: Wietse
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens: W116,280S


Re: 280 enkel op gas: problematisch of niet?

Berichtdoor Harold » 21 sep 2017, 20:39

RD500SEC schreef:Als het simpel alleen de pomp is,had de verkoper dat wel gedaan.
Jij hebt het over een 280S, dus met carburateur?
Dan zit de pomp aan het motorblok met twee boutjes vast, deze los en vastmaken met de nieuwe pomp.
Twee brandstofslangen aan de pomp loshalen en vast zetten op de nieuwe pomp, en de klus is klaar.
Waarschijnlijk is er meer aan de hand dan alleen de pomp, zoals eerder genoend kan de carburateur de boosdoener zijn, uitgedroogde pakkingen, menbranen die gescheurd zijn, afstelling die niet meer deugd, niet alleen het CO, maar gaskleppen, choke kleppen, etc.
Houd rekening met meer werk, zoals ook Dave al aangeeft.
Kan je het zelf, kost het voornamelijk tijd, laat je het doen, moet je die tijd ook betalen, dat kan in de garage vrij kostbaar worden.

Houd daar rekening mee in de koopprijs.

Ik weet niet in welke prijsklasse je zoekt, maar bedenk dat niets zo duur kan uitpakken als een goedkope oldtimer.




De verkoper vraagt 3000 euro maar is bereid in prijs te zakken. Ik denk dat ik maar naar een wat duurder exemplaar ga kijken, durf het niet goed aan, zeker omdat ik a-technisch ben. Anders wordt het straks goedkoop duurkoop ben ik bang.. Fijn, jullie input, daar heb ik wat aan!
Harold
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 25 feb 2014, 11:58
Type wagen: 280S
Bouwjaar: 1984
LPG: Nee


Re: 280 enkel op gas: problematisch of niet?

Berichtdoor Harold » 21 sep 2017, 20:41

Harold schreef:
RD500SEC schreef:Als het simpel alleen de pomp is,had de verkoper dat wel gedaan.
Jij hebt het over een 280S, dus met carburateur?
Dan zit de pomp aan het motorblok met twee boutjes vast, deze los en vastmaken met de nieuwe pomp.
Twee brandstofslangen aan de pomp loshalen en vast zetten op de nieuwe pomp, en de klus is klaar.
Waarschijnlijk is er meer aan de hand dan alleen de pomp, zoals eerder genoend kan de carburateur de boosdoener zijn, uitgedroogde pakkingen, menbranen die gescheurd zijn, afstelling die niet meer deugd, niet alleen het CO, maar gaskleppen, choke kleppen, etc.
Houd rekening met meer werk, zoals ook Dave al aangeeft.
Kan je het zelf, kost het voornamelijk tijd, laat je het doen, moet je die tijd ook betalen, dat kan in de garage vrij kostbaar worden.

Houd daar rekening mee in de koopprijs.

Ik weet niet in welke prijsklasse je zoekt, maar bedenk dat niets zo duur kan uitpakken als een goedkope oldtimer.



Het is een 280SE. Ik heb geen idee of ie een caburateur heeft; kun je nagaan hoe veel in van auto's weet :shock:
De verkoper vraagt 3000 euro maar is bereid in prijs te zakken. Ik denk dat ik maar naar een wat duurder exemplaar ga kijken, durf het niet goed aan, zeker omdat ik a-technisch ben. Anders wordt het straks goedkoop duurkoop ben ik bang.. Fijn, jullie input, daar heb ik wat aan!
Harold
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 25 feb 2014, 11:58
Type wagen: 280S
Bouwjaar: 1984
LPG: Nee


Re: 280 enkel op gas: problematisch of niet?

Berichtdoor Harold » 21 sep 2017, 20:42

Harold schreef:
Harold schreef:
RD500SEC schreef:Als het simpel alleen de pomp is,had de verkoper dat wel gedaan.
Jij hebt het over een 280S, dus met carburateur?
Dan zit de pomp aan het motorblok met twee boutjes vast, deze los en vastmaken met de nieuwe pomp.
Twee brandstofslangen aan de pomp loshalen en vast zetten op de nieuwe pomp, en de klus is klaar.
Waarschijnlijk is er meer aan de hand dan alleen de pomp, zoals eerder genoend kan de carburateur de boosdoener zijn, uitgedroogde pakkingen, menbranen die gescheurd zijn, afstelling die niet meer deugd, niet alleen het CO, maar gaskleppen, choke kleppen, etc.
Houd rekening met meer werk, zoals ook Dave al aangeeft.
Kan je het zelf, kost het voornamelijk tijd, laat je het doen, moet je die tijd ook betalen, dat kan in de garage vrij kostbaar worden.

Houd daar rekening mee in de koopprijs.

Ik weet niet in welke prijsklasse je zoekt, maar bedenk dat niets zo duur kan uitpakken als een goedkope oldtimer.



Het is een 280SE. Ik heb geen idee of ie een caburateur heeft; kun je nagaan hoe veel ik van auto's weet :shock:
De verkoper vraagt 3000 euro maar is bereid in prijs te zakken. Ik denk dat ik maar naar een wat duurder exemplaar ga kijken, durf het niet goed aan, zeker omdat ik a-technisch ben. Anders wordt het straks goedkoop duurkoop ben ik bang.. Fijn, jullie input, daar heb ik wat aan!
Harold
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 25 feb 2014, 11:58
Type wagen: 280S
Bouwjaar: 1984
LPG: Nee


Re: 280 enkel op gas: problematisch of niet?

Berichtdoor Jean Pierre » 21 sep 2017, 20:55

Altijd op gas - géén probleem 280SE !
Avatar gebruiker
Jean Pierre
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 270
Geregistreerd: 17 aug 2013, 17:04
Woonplaats: België Maaseik
Roepnaam: Jean Pierre
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1982
LPG: Ja


Re: 280 enkel op gas: problematisch of niet?

Berichtdoor Harold » 21 sep 2017, 21:07

[quote="Jean Pierre"][/quote]


Jij nooit een bevroren verdamper gehad, waarover ik net lees?
Laatst bijgewerkt door Bram Jansen op 25 sep 2017, 08:17, in totaal 1 keer bewerkt.
Reden: Vanwege het niet hebben van onbeperkte ruimte niet quoten met een er direct bovenstaand bericht
Harold
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 25 feb 2014, 11:58
Type wagen: 280S
Bouwjaar: 1984
LPG: Nee


Re: 280 enkel op gas: problematisch of niet?

Berichtdoor Crunchy » 21 sep 2017, 21:51

Benzine motor warmt toch wel vlug op, dus een bevroren verdamper gebeurd denk ik niet zo gemakkelijk met een goede waterstroom.
Behalve als je in siberïe woont.
Groetjes,

Crunchy
Avatar gebruiker
Crunchy
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 263
Geregistreerd: 28 nov 2013, 15:18
Woonplaats: Belgïe
Type wagen: 500SE
Bouwjaar: 1981
LPG: Ja


Re: 280 enkel op gas: problematisch of niet?

Berichtdoor DavevandeLoo » 21 sep 2017, 22:55

Heb jaren met een amerikaan op gas gereden in de winter (echte winters) nooit problemen gehad. Wel in de zomer toen de koelvloeistof op was
DavevandeLoo
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 228
Geregistreerd: 25 apr 2014, 20:08
Woonplaats: Prov. Limburg
Roepnaam: Dave
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1986
LPG: Nee


Re: 280 enkel op gas: problematisch of niet?

Berichtdoor Harold » 21 sep 2017, 23:34

maar als ie enkel op LPG start/rijdt, kun je in de winter dan wel direct wegrijden of moet e.a.a. opwarmen?
Harold
Junior Boarder
Junior Boarder
 
Berichten: 21
Geregistreerd: 25 feb 2014, 11:58
Type wagen: 280S
Bouwjaar: 1984
LPG: Nee

Volgende

Keer terug naar LPG Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast