door RD500SEC » 21 sep 2017, 18:19
Als het simpel alleen de pomp is,had de verkoper dat wel gedaan.
Jij hebt het over een 280S, dus met carburateur?
Dan zit de pomp aan het motorblok met twee boutjes vast, deze los en vastmaken met de nieuwe pomp.
Twee brandstofslangen aan de pomp loshalen en vast zetten op de nieuwe pomp, en de klus is klaar.
Waarschijnlijk is er meer aan de hand dan alleen de pomp, zoals eerder genoend kan de carburateur de boosdoener zijn, uitgedroogde pakkingen, menbranen die gescheurd zijn, afstelling die niet meer deugd, niet alleen het CO, maar gaskleppen, choke kleppen, etc.
Houd rekening met meer werk, zoals ook Dave al aangeeft.
Kan je het zelf, kost het voornamelijk tijd, laat je het doen, moet je die tijd ook betalen, dat kan in de garage vrij kostbaar worden.
Houd daar rekening mee in de koopprijs.
Ik weet niet in welke prijsklasse je zoekt, maar bedenk dat niets zo duur kan uitpakken als een goedkope oldtimer.