door RNRS001 » 27 mei 2017, 23:21
Ik zou dolgraag de delen eens willen proberen in een andere auto met climate control, maar er is niemand in het netwerk van mijn garage die een climate control heeft. Ik ben de enige en aangezien ik nooit naar meetings ga loop ik al een tijdje met dit probleem.
Maar goed, ik heb even zitten zoeken, het kostte wat moeite, maar volgens de website van teilekatalog zijn er 2 verschillende units uitwisselbaar bij de auto met mijn chassisnummer. Leest u even mee...:
Mijn auto is origineel geleverd met 1 van deze 2 units:
A 124 830 22 85 KAMMERER
A 124 830 24 85 Bosch
Als ik 22 85 erbij pak zie ik ook dat die inderdaad niet door Bosch is gemaakt. Ik kan niet terug vinden welke van deze 2 er origineel in mijn auto zat, maar de unit die ik heb laten maken heeft als onderdeelnummer A 124 830 23 85.
Dit zou dus betekenen dat onderdeel 23 85, het onderdeel wat ik heb laten maken, in een auto van voor 1989 zou moeten zitten. Als ik daarnaar zoek in die database dan klopt dat ook. En 23 85 is, volgens die database, uitwisselbaar met 25 85. Niet met 22 85 of 24 85. Volgt u het nog?
Met andere woorden; de reden dat de gerepareerde unit het bij mij niet doet is omdat dit niet de originele is, maar eentje uit 1989. Vanaf 1990 is het systeem dus iets anders geworden. Althans, daar lijkt het op. Kan iemand mijn denkwijze volgen of trek ik voorbarige conclusies?