[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead Hoe werkt de ontstekeking op een 500SEL '85? : Techniek - 2
rotor zonder weerstand gebruiken. bougies zonder weerstand. bougiestekers 1 ohm.
weerstand per kabel incl. steker 1,2 ohm,dan moet het goed gaan.
bij een goede garage een scopebeeld laten maken is nog beter.
hoge spanning tussen 10 en 15 kiloohm. anders is waarschijnlijk de trafo stuk.
zonder weerstand?
Nou moe, idereen verkoopt mij er een met 1 k ohm.
De Bosch fikt er uiteindelijk ook uit.
Dus, dan maar op zoek naar een 0kOhm rotor.
Schijnt een Bosch 124 033 2337 te zijn.
En, je zegt, NIET ONTSTOORDE kabels van 1 ohm?
Ook daar zweert iedereen bij 1Kohm. Ik heb net voor 100Euro nieuwe kabels 1 k ohm gekocht
Krijg ik dan storing op mijn Radio/DC?
Ik zou zeggen: ga eens langs bij de dealert, misschien kan die een goede tip geven cq een oplossing vinden.
Je bent nu zo ongeveer je hele ontstekings systeem dubbel aan het vervangen, en dat kost ook knaken lijkt me.
Je hebt de goede spullen gekocht 1 kOhm. Als je de kabels meet zullen ze van Beru idd 1,2 kOhm zijn. Andere typen voor een 500 zijn alleen 5 kOhm, maar dat wist je al die zijn voor andere bouwjaren. Als je geen weerstanden gebruikt is de goede bobine 0221118329.Die moet bij draaiende motor 13,5 tot 14,5 volt hebben. Groeten Martin
nog beter: geef 1 keer 60, - Euro uit aan een EPC (Electronic Parts Catalogue)en je hebt er(net als ik) jarenlang plezier van: je kunt van werkelijk ALLE onderdelen de afbeelding én het nummer opzoeken en bij de MB-dealer de juiste spullen kopen! In mijn geval kreeg ik dus direct een Bosch kap met rotor... Geen gezeur met weerstandswaarden en allerlei soorten bougies dus!
Na veel (heel veel) proberen en vervangen, heb ik nog maar een keer de bougies eruit gehaald.
Wat blijkt, sommige staan nu op .8 of zelfs .85 mm?
Kunnen die dingen verlopen?
Is het mogelijk, dat als je ze op .8 hebt staan ipv .6, de rotor verbrand?
Op benzine zegt men .8, op gas .6, dus beide moet kunnen kennelijk.
In theorie verwacht ik bij grotere afstand meer weerstand, en hogere spannings opbouw totaan doorslag, dus ik zou zeggen, rotor wordt heter bij .8 dan bij .6
De hete/smeltende rotor is opgelost! Na 3 maanden zoeken.
Alles stond op .85 heb ik vandaag geconstateerd.
Ik heb het op .60 gezet. moest toch voor gas, zegt men.
En zowaar, de rotor wordt wel heet, maar niet meer kokend, en ook niet meer zwart.
Dus ik zeg, opgelost.
Wel vaag, dat alles orgineel .80 volgens de boeken moet zijn, en de bougies ook zo afgeleverd worden, en men ook zegt: .8 benzine, .6 gas.
Enfin, ik geloof het nu wel.
Goede kabels dus, Bosch spullen, en .6 elektrode afstand bougies is de truuk, kennelijk