[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Hoe werkt de ontstekeking op een 500SEL '85? : Techniek - 2

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 22 nov 2024, 22:21

Hoe werkt de ontstekeking op een 500SEL '85?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Re:Hoe werkt de ontstekeking op een 500SEL '85?

Berichtdoor RRoos » 04 apr 2009, 21:33

ik denk dat ik erachter ben.
Goedkope kap + rotor, zonder dat ik dat wist.
Er moet Bosch op. Zowel rotor als kap :-(
Avatar gebruiker
RRoos
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 79
Geregistreerd: 03 feb 2009, 14:16
Woonplaats: Heerhugowaard
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee


Re:Hoe werkt de ontstekeking op een 500SEL '85?

Berichtdoor KeesV8je » 04 apr 2009, 22:38

rotor zonder weerstand gebruiken. bougies zonder weerstand. bougiestekers 1 ohm.
weerstand per kabel incl. steker 1,2 ohm,dan moet het goed gaan.
bij een goede garage een scopebeeld laten maken is nog beter.
hoge spanning tussen 10 en 15 kiloohm. anders is waarschijnlijk de trafo stuk.

succes kees
"HYBRID" you save, i use
W212 specialist
Avatar gebruiker
KeesV8je
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 406
Geregistreerd: 30 maart 2009, 22:21
Woonplaats: Hoofddorp
Roepnaam:
Type wagen: 500SE
Bouwjaar: 1981
LPG: Nee


Re:Hoe werkt de ontstekeking op een 500SEL '85?

Berichtdoor RRoos » 27 apr 2009, 19:59

zonder weerstand?
Nou moe, idereen verkoopt mij er een met 1 k ohm.

De Bosch fikt er uiteindelijk ook uit.
Dus, dan maar op zoek naar een 0kOhm rotor.
Schijnt een Bosch 124 033 2337 te zijn.

En, je zegt, NIET ONTSTOORDE kabels van 1 ohm?
Ook daar zweert iedereen bij 1Kohm. Ik heb net voor 100Euro nieuwe kabels 1 k ohm gekocht :-(
Krijg ik dan storing op mijn Radio/DC?
Avatar gebruiker
RRoos
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 79
Geregistreerd: 03 feb 2009, 14:16
Woonplaats: Heerhugowaard
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee


Re:Hoe werkt de ontstekeking op een 500SEL '85?

Berichtdoor MuktaII » 28 apr 2009, 21:00

Ik zou zeggen: ga eens langs bij de dealert, misschien kan die een goede tip geven cq een oplossing vinden.
Je bent nu zo ongeveer je hele ontstekings systeem dubbel aan het vervangen, en dat kost ook knaken lijkt me.:blink:

S6! :)
Nothing to do, nowhere to go, just be, BE HAPPY!
Avatar gebruiker
MuktaII
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 333
Geregistreerd: 09 jul 2008, 15:35
Woonplaats: Prov. Utrecht
Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re:Hoe werkt de ontstekeking op een 500SEL '85?

Berichtdoor Grindbakker » 29 apr 2009, 22:12

Je hebt de goede spullen gekocht 1 kOhm. Als je de kabels meet zullen ze van Beru idd 1,2 kOhm zijn. Andere typen voor een 500 zijn alleen 5 kOhm, maar dat wist je al die zijn voor andere bouwjaren. Als je geen weerstanden gebruikt is de goede bobine 0221118329.Die moet bij draaiende motor 13,5 tot 14,5 volt hebben. Groeten Martin
Grindbakker
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 88
Geregistreerd: 18 jun 2008, 23:48
Woonplaats: Den Helder
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1982
LPG: Nee


Re:Hoe werkt de ontstekeking op een 500SEL '85?

Berichtdoor Cremer » 01 mei 2009, 16:44

hallo,

nog beter: geef 1 keer 60, - Euro uit aan een EPC (Electronic Parts Catalogue)en je hebt er(net als ik) jarenlang plezier van: je kunt van werkelijk ALLE onderdelen de afbeelding én het nummer opzoeken en bij de MB-dealer de juiste spullen kopen! In mijn geval kreeg ik dus direct een Bosch kap met rotor... Geen gezeur met weerstandswaarden en allerlei soorten bougies dus!

Gr..
Rémy K.
420SE (1989)
Cremer
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 75
Geregistreerd: 02 jun 2008, 20:34
Woonplaats: Den Haag
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1989
LPG: Nee


Re:Hoe werkt de ontstekeking op een 500SEL '85?

Berichtdoor RRoos » 03 jun 2009, 22:22

Na veel (heel veel) proberen en vervangen, heb ik nog maar een keer de bougies eruit gehaald.
Wat blijkt, sommige staan nu op .8 of zelfs .85 mm?
Kunnen die dingen verlopen?
Is het mogelijk, dat als je ze op .8 hebt staan ipv .6, de rotor verbrand?
Op benzine zegt men .8, op gas .6, dus beide moet kunnen kennelijk.
In theorie verwacht ik bij grotere afstand meer weerstand, en hogere spannings opbouw totaan doorslag, dus ik zou zeggen, rotor wordt heter bij .8 dan bij .6
Avatar gebruiker
RRoos
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 79
Geregistreerd: 03 feb 2009, 14:16
Woonplaats: Heerhugowaard
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee


Re:Hoe werkt de ontstekeking op een 500SEL '85?

Berichtdoor RRoos » 07 jun 2009, 19:19

De hete/smeltende rotor is opgelost! Na 3 maanden zoeken.
Alles stond op .85 heb ik vandaag geconstateerd.
Ik heb het op .60 gezet. moest toch voor gas, zegt men.
En zowaar, de rotor wordt wel heet, maar niet meer kokend, en ook niet meer zwart.
Dus ik zeg, opgelost.

Wel vaag, dat alles orgineel .80 volgens de boeken moet zijn, en de bougies ook zo afgeleverd worden, en men ook zegt: .8 benzine, .6 gas.
Enfin, ik geloof het nu wel.
Goede kabels dus, Bosch spullen, en .6 elektrode afstand bougies is de truuk, kennelijk
Avatar gebruiker
RRoos
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 79
Geregistreerd: 03 feb 2009, 14:16
Woonplaats: Heerhugowaard
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee

Vorige

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten

cron