280S of SE zou niet uit mogen maken .
Moeilijk ... nee maar dat zeg ik hahaha
Belangrijk om te weten en in een kleine "notendop"
Controleer je slangen of deze nog bruikbaar zijn
hoe zijn je slangklemmen
heb de juiste anti vries binnen hand bereik ? geen kante klare lidle rommel ....
Heb je een automaat ? dan zit je koeler waarschijnlijk naast de radiateur , controleer even de slangen
Auto/motor redelijk afgekoeld , anders brand je je kluiven
water aftappen en opvangen in een bak (kan via de onderste slang(en))of aftapping maar die breken vaak af en koelwater milieuvriendelijk afvoeren
bovenste slang(en) losmaken
koelvin demonteren door de 4 boutjes op de waterpomp (zal bij de M110 niet anders zijn dan de M116/M117)
de vin niet plat neerleggen maar aan een randje verticaal hangen
vinhuis verwijderen door de 2 klemmetjes los te halen en omhoog te trekken
de twee beugels van de radiateur losklipsen en de radiateur omhoog eruit trekken
montage in omgekeerde volgorde
ontluchten met de dop van de radiateur en de verwarming op warm en de temperatuur goed in de gaten houden
als ik iets vergeten ben hoop ik dat het aangevuld wordt