beste Forummers,
Tot op heden heeft het 'hare koninklijke hoogheid mevrouw MB 500SE' behaagt probleemloos op gas ende benzine te lopen. Ben ik uiteraard erg blij mee!
Echter, de laatste tijd (sinds een week of twee, drie) is mij opgevallen dat bij een koude start de motor aan de voorzijde een rammelend/ratelend geluid produceert. Het lijkt van de voorzijde van het blok te komen, en mijn gevoel zegt dat het wel eens 'iets' met de nokkenasketting zou kunnen zijn.
De vraag is uiteraard of dit bekend voorkomt, of het zou kunnen kloppen en wat dan het probleem zou kunnen zijn, en zo nee, wat is dan wel een mogelijke oorzaak....?
Zodra de motor op temperatuur komt (rond de 40 a 50 graden) is het geluid weg.
Overigens merkte ik vanmiddag na een rit van ongeveer 120 km dat de motor stationair (was toen goed warm uiteraard) wat onregelmatig liep, af en toe bonkend leek het wel. Na uitzetten en opnieuw starten was dit echter verdwenen.
Misschien heeft dit er mee te maken, misschien is het iets aparts, ik weet het niet. Was in ieder geval voor het eerst dat ik dit hoorde, en ik vond het niet prettig klinken iig!
Ik wacht jullie reacties af!
Mvrgr,
mark.
PS en alvast aan allen een prettige jaarwisseling en een gelukkig en voorspoedig 2010, met veel probleemloze kilometers in de Benz!