nu zal het vast goed gaan komen emile
wat beteft dat relais dat is je brandstof pomp relais deze is in de tijd uitelkaar geweest om hem opnieuw te solderen de lijm zal wel moe geworden zijn denk ik dan he
even lijmen en klaar
en in het vervolg met iets meer beleid hem uit zijn voet proberen te schudden in plaats van te trekken
door dat de klemmetjes van de voet een strakke passing hebben zit hij vrij stevig in zijn voet
en kan het dus gebeuren dat je het kapje los trekt even lijmen en klaar no big deal
en wat beterft het slecht lopen ik zou eens die geen groene slang van het vacuüm potje trekken en even tijdelijk afdoppen om te test rijden
mogelijk heeft de motor meer vacuüm druk gekregen door het klep stellen
en trekt hij te veel aan de verlater
in dit model 380 zat normaal een enkel werkende onsteking dus 1 met alleen een vervroeger
dus de verlater heb ik toen zonder elektriche schakeling aan gesloten
omdat ik gewoon weg toen niet beter wist het heeft altijd perfect gewerkt
tot nu dan na het klep stellen is het niet onmogelijk dat je meer vacuüm druk hebt verkregen waardoor er meer aan de verlater kan word getrokken
hierdoor heb je dus ook minder vervroeging vandaar dat de motor nu ook minder kracht zal leveren
ik hoop dat het dit is ik zit ook door de idee en heen zo
wel even een tip om na te trekken als het zo is wat marco zegt dat de motor op benzine op cilinder twee pingelt
zonder dat daar een duidelijke reden voor is dus bijvoorbeel een slechte boegie of iets dergelijks
controleer dan eens de spinnekop op door slaan
is snel te controleren even de injector leidingen eraf en de boel op contact zetten
als de spinnekop goed is komt er geen benzine uit de aansluitingen
als hij wel lekt op een aansluiting dan zal het op die van de 2 cilinder zijn die het gepingel ook heeft
als je hier mee door rijd kan op LPG geen kwaad
maar ga je op benzine rijden of starten pas dan op het kan je de kleppen kosten
als er namelijk teveel brandstof word ingespoten krijg je een vloeistof slag met alle gevolgen van dien
2012-09-17-385.jpg
2012-09-17-380.jpg
2012-09-17-388.jpg
deze cilinder koppen komen van de motor van robert uit lelystad
robert heeft nu nog steeds problemen omdat hij de spinnekop die ook op dit blok heeft gezetten weer op het andere blok heeft gemonteerd
ook nu weer staan zijn cilinders vol met brandstof en heeft weer de motor vermoedelijk meerdere keren een brandstof/vloeistof slag gemaakt
met mogelijke schadelijke gevolgen voor de motor
dit wil ik je graag besparen door je hier voor nu al te waarschuwen emile
en het te benadrukken dat je dit messchien maar beter kan controleren
dan dat je ook door schade en schande wijzer moet worden dat zou zonde zijn en onnodig lijkt mij
je hebt al genoeg ellende gehad zo
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.