[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4828: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4830: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4831: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4832: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
starten lopen in P of R en afslaan : LPG Specifiek - 3

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 22 nov 2024, 22:01

starten lopen in P of R en afslaan

Specifieke zaken omtrent het rijden op LPG kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent LPG hier verzameld hebben staan.

Moderator: Neerven

Re: starten lopen in P of R en afslaan

Berichtdoor Douwe » 24 sep 2012, 19:50

jij bedoelt die rode

dat is een oud type over spannings relais waar nog geen externe zekeringhouder opgebouwd was
deze had nog een smelt draad in de houder zelf
en helaas was deze wel door gebrand en had ik geen vervangent exemplaar om erin te zolderen maar wel een zekering en houder
dus simpel draadjes eraan zekeringhouder eraan zekering erin en het werkt weer ;)
niet de charmantste oplossing maar wel erg functioneel
ik weet het die moderne onderdeel vervangers (die zich dan monteur noemen) zulke mogelijkheden niet kennen
als ze het niet uit het magazijn kunnen halen en het om kunnen wisselen kunnen ze het niet maken :D :D :D :D
en relais waar omhulzel van los licht is mij niet bekend zal wel iemand anders in bezig zijn geweest dan
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja

Berichtdoor Buurman » 24 sep 2012, 21:24

1e paatje van relais:
Dit relais is erg warm terwijl de anderen gewoon "cool" zijn.

2e plaatje:
Hier relais rechtsboven met kapje, te zien in 3e plaatje zonder kapje.

3e plaatje:
rechtsboven relais zonder kapje, dit trekje van relais af als je 'm er uit wil halen en relai blijft dan vast zitten.

We wijken misschien ietwat van topic af maar het gaat dus om deze relais.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Buurman

Berichtdoor Buurman » 24 sep 2012, 21:34

Ben d'r ff klaar mee........... :evil:
Buurman

Berichtdoor Buurman » 24 sep 2012, 22:17

........... maar nog ff update op nog een keer proberen met afgekoelde motor,
CO nog een tikkie ingedraaid en stationairschroef iets lager, voordat ik weer startte en warm ging lopen.
Begint weer erg hoog stationair, 10 minuten later pas van 1100 naar ca, 800 rpm.

Nu ook weer in D en R kunnen zetten zonder afslaan

Even heen en weer op de oprit want het giet van de lucht met windkracht 9,
loopt wel weer statio op ca 600 rpm

Maar als je met stuur draait ( en motor dus meer belast) en tegelijkertijd vanuit stilstaan in D heel voorzichtig wil rijden (zeg maar soort van in-parkeren) slaat ie toch weer af.

Het was beter, bleef lopen, maar iedere keer als motor "te veel" belast wordtvan uit stationairstand slaat ie af.

Opnieuw starten kan, maar daarna loopt ie stationair beroerd, motor loopt schuddebuikend in de rondte, je kan geen steeksleutel op luchtfilter laten liggen want die rammeld eraf.

Even gassen en minuutje later loopt het weer "normaal" .

CO afstelschroef indraaien heeft lijkt mij geholpen maar niet met gewenst effect.
(Douwe, was een probeersel en snap wat jj bedoelt en hoe het afstellen eigenlijk moet, maar je moet wat in mijn geval..........)

Zo, nu ben ik er echt ff klaar mee... :oops: :!: :oops:
Buurman

Berichtdoor Buurman » 25 sep 2012, 08:26

OK, nieuwe ronde nieuwe kansen.

Ik wil er vanmiddag mee naar de garage rijden om de CO te regelen op Benz en LPG maar voordat ik doe wil ik 'm op LPG even rijker en armer uitproberen.

Heb Vogels site gelezen maar het is mij niet 100% duidelijk of je met 1 schroef de CO regelt of dat het een combinatie is.
Ik lees dat je met de hoofdafstelschroef in de slang het CO regelt, is dat in- of uitdraaien ?
Ik gok indraaien is schraler dus lagere CO, maarja ben geen LPG-Boer.....

Buurman

Berichtdoor MB280S » 25 sep 2012, 08:47

Hoi,

Hoofdafstelling doe je bij die stelschroef die in de slang tussen je verdamper en het gasmengstuk zit.
Uitdraaien is rijker, indraaien armer.

Voor het lage toerengebied zijn de 2 stelschroeven op de verdamper. Hierbij is ook weer uitdraaien rijker
Zoals vaker beschreve eerst volledig op benzine afstellen.
MB280S

Berichtdoor Buurman » 25 sep 2012, 09:01

Mijn dank, ja procedure ken ik maar moet er vandaag mee naar garage komen.
Dus wilde alleen weten wat armer/rijker was voor geval ik niet wegkom dan kan ik dat proberen.

Bij de garage gaan we "serieus" afstellen, hadden we al gedaan op benzine in Zeist maar niet de LPG de CO dacht ik maar nu weet ik het ook niet zeker meer....
Buurman

Berichtdoor GCMdeJong » 25 sep 2012, 11:08

Je schreef in het begin; "Na kleppenstellen in Zeist moest onsteking los i.v.m. gebroken kettinggeleider"

Is het verdelerhuis in zijn geheel uit de motor geweest? Als dit zo is, is dan de rotor in exact dezelfde positie
terug gezet als voor de demontage. Het zal niet de eerste keer zijn dat het tandwiel, met schuine vertanding, onder aan de rotoras een tandje versrpongen word teruggezet. Als hierover twijfel bestaat zie dan mijn eerdere reactie.
bij het vervangen van de kettinggeleider (waarom maar 1?) mag de krukas op geen enkele manier verdraaid zijn terwijl het verdelerhuis gedemonteerd was.

ontsteking afstellen op 30 graden voor bdp bij 3000 toeren bij m116.961 (voor 1982 ruwweg) bij m116.963 (begin 82 tot eind 85 op 25 graden bij 3000 toeren. op LPG mag het 7 graden vroeger dus op respectievelijk 37graden en 32 graden bij 3000 toeren.

kleppen zijn zover ik weet bij de m116 en 117 hydraulisch dus hoeven niet gesteld te worden, wel is de basisinstelling met plaatjes te veranderen. Is er daar wat veranderd en zo ja , wat?
Wat was de reden om de kleppen te gaan "stellen""?

Vertoond de motor op benzine dezelfde effecten in meer of mindere mate (economy meter in het rechtse gebied nijging tot afslaan bij belaste stationair lopende motor en vermogensverlies)?

groet,
Geerd
GCMdeJong

Berichtdoor ElGriffo » 25 sep 2012, 11:55

Even goed lezen geerd,

Beide geleiders zijn vervangen en Emile mag blij zijn dat het geconstateerd is dat zijn geleider in 3 stukken
onder in lag, was een kwestie van wachten op veel grotere problemen.

Zoals al eerder beschreven is onsteking op 2 plaatsen gemerkt voor het verwijderen en op dezelfde wijze
weer terug geplaatst.

over het kleppen controleren/stellen ook even de het hele topic lezen over de thema avond lezen en het
voorgeschreven onderhoud volgens MB.

met name motoren met een tik in de motor kan het controleren van de basisafstelling en daarbij de toestand
van de stoters, hevels en nokkenas leiden tot een fluister stille motor.

Bij emile is het een vervelende samenloop van omstandigheden wat voor iedereen vervelend is, zowel voor Emile, als
de Douwe de verkoper als onder getekende die de laatste hand aan de reparatie heeft gelegd.

Ik wil emile daarom ook uitnodigen om nogmaals alles van voor naar achteren te controleren wat ik gedaan heb met
het stellen, ook ik ben een mens en niet zaligmakend ook ik maak fouten
ElGriffo

Berichtdoor GCMdeJong » 25 sep 2012, 13:33

Waar is de ontsteking op 2 plaatsen gemerkt en is de krukas tijdens afwezigheid van onstekingshuis 100 procent zeker niet verdraaid? (misschien tijdens monteren van de ketting-geleiders).

De reden voor het stellen was dus een tik in de motor, was dat ook inderdaad klepspeling en is het nu verholpen?

ik stel deze vragen om te trachten tot een oplossing te komen het is niet bedoeld als kritiek aan wie of wat dan ook,
mocht dit alzo opgevat worden.
GCMdeJong

Berichtdoor Robinjo » 25 sep 2012, 15:05

Op youtube verteld Cor de Jong dat de kettingspanner 102 niet vanzelf weer terug gaat maar dat je deze eruit moet trekken en er van achter weer in moet drukken. Is hier op gelet?
Robinjo

Berichtdoor ElGriffo » 25 sep 2012, 15:24

Wat bedoel je met kettingspanner 102 ?

De kruk- en nokkenas zijn niet verdraaid, alleen is de nokkenas tandwiel gedemonteerd
geweest en de ketting "opgehangen"

Soms loopt de motor perfect en het nadere moment als bagger. Iets mechanisch zou niet
mogen verlopen...
ElGriffo

Berichtdoor Buurman » 25 sep 2012, 16:19

Mag ik jullie vertellen dat het mij zeer veel deugt doet, tot in de hogere regionen, dat er serieus wordt omgegaan met mijn probleempje.
En alle aanbod van hulp word bij deze dan ook ten zeerste op prijs gesteld, echt top want het zit niet echt mee met Benzje.

Ben vandaag 2 en een 1/2 uur aan het rondrijden geweest en 6 gasboeren bezocht/gesproken, 1e niet thuis, 2e geen bedrijf meer, 3e zelfde bedrijf maar nu ook hier gestopt, nummer gekregen van nummer 4, over twee weken tijd, nummer 5 ook over 2 weken tijd en nummer 6 waar ik altijd met Jeep Cherokee heen ging volgende week misschien....
Zelfs geen tijd om even CO te meten!

Dus vandaag geen resultaat kunnen boeken behalve dan dat ik het probleem blijf constateren.
Mooi lopen slecht lopen niet afslaan, wel afslaan, tis mij wat.

Maar wil vrijdag, zaterdag of zelfs maandag en dinsdag graag richting Zeist of Zutphen komen, geen probleem als de Benz rijdt gaat het goed alleen die verdraaide stoplichten.......
Ik zit "maar" 130 km van Zeist af dus dat heeft mijn voorkeur Zutphen is weer een eindje verder.
Maar als het niet anders kan, allaah

Dus bij deze neem ik het aanbod aan, EllGriffo, BenzHanz ik zou zeggen doe maar een PB'tje.
Buurman

Berichtdoor Douwe » 25 sep 2012, 18:47

nu zal het vast goed gaan komen emile
wat beteft dat relais dat is je brandstof pomp relais deze is in de tijd uitelkaar geweest om hem opnieuw te solderen de lijm zal wel moe geworden zijn denk ik dan he :D :D even lijmen en klaar
en in het vervolg met iets meer beleid hem uit zijn voet proberen te schudden in plaats van te trekken
door dat de klemmetjes van de voet een strakke passing hebben zit hij vrij stevig in zijn voet
en kan het dus gebeuren dat je het kapje los trekt even lijmen en klaar no big deal

en wat beterft het slecht lopen ik zou eens die geen groene slang van het vacuüm potje trekken en even tijdelijk afdoppen om te test rijden
mogelijk heeft de motor meer vacuüm druk gekregen door het klep stellen
en trekt hij te veel aan de verlater
in dit model 380 zat normaal een enkel werkende onsteking dus 1 met alleen een vervroeger
dus de verlater heb ik toen zonder elektriche schakeling aan gesloten
omdat ik gewoon weg toen niet beter wist het heeft altijd perfect gewerkt
tot nu dan na het klep stellen is het niet onmogelijk dat je meer vacuüm druk hebt verkregen waardoor er meer aan de verlater kan word getrokken
hierdoor heb je dus ook minder vervroeging vandaar dat de motor nu ook minder kracht zal leveren
ik hoop dat het dit is ik zit ook door de idee en heen zo

wel even een tip om na te trekken als het zo is wat marco zegt dat de motor op benzine op cilinder twee pingelt
zonder dat daar een duidelijke reden voor is dus bijvoorbeel een slechte boegie of iets dergelijks
controleer dan eens de spinnekop op door slaan
is snel te controleren even de injector leidingen eraf en de boel op contact zetten
als de spinnekop goed is komt er geen benzine uit de aansluitingen
als hij wel lekt op een aansluiting dan zal het op die van de 2 cilinder zijn die het gepingel ook heeft
als je hier mee door rijd kan op LPG geen kwaad
maar ga je op benzine rijden of starten pas dan op het kan je de kleppen kosten
als er namelijk teveel brandstof word ingespoten krijg je een vloeistof slag met alle gevolgen van dien
2012-09-17-385.jpg
2012-09-17-380.jpg
2012-09-17-388.jpg
deze cilinder koppen komen van de motor van robert uit lelystad
robert heeft nu nog steeds problemen omdat hij de spinnekop die ook op dit blok heeft gezetten weer op het andere blok heeft gemonteerd
ook nu weer staan zijn cilinders vol met brandstof en heeft weer de motor vermoedelijk meerdere keren een brandstof/vloeistof slag gemaakt
met mogelijke schadelijke gevolgen voor de motor
dit wil ik je graag besparen door je hier voor nu al te waarschuwen emile
en het te benadrukken dat je dit messchien maar beter kan controleren
dan dat je ook door schade en schande wijzer moet worden dat zou zonde zijn en onnodig lijkt mij
je hebt al genoeg ellende gehad zo
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja

Berichtdoor Buurman » 25 sep 2012, 21:04

Bedankt voor de info, zal er rekening mee houden.
Buurman

Berichtdoor ElGriffo » 25 sep 2012, 21:20

Ik Denk dat rijden op benzine maar even vermeden moet worden

Ik moet wel even mijn agenda goed raadplegen en genoeg tijd vrij maken, deze week en weekend
al bomvol programma en niet meer in te passen.

Volgende week donderdag avond een klepstelavond en dan zou het die zaterdag erop moeten
gebeuren.

Wat je wel al zelf zou kunnen doen is de timing van de distributie controleren , krukas op 0 en dan de kleppen
deksels verwijderen en kijken of de nokkkenassen merk tekens op tijd staan. Als dit zo is zou de rotor naar
de eerste cilinder op de verdelerkap gericht moeten zijn . (anders de krukas 180 graden door draaien)

ik blijf de verdeler nog steeds verdacht vinden de electr. kabel (de groene niet de bobinekabel) is bikkel en moest
ik opzij leggen. Hierbij vond de aansluiting op de verdeler twijfel achtig.

Ook krijg je van mij een originele bobinekabel, want deze sluit niet goed aan op de bobine , en dat heeft niets te maken met het te hard er uit trekken want dat is totaal niet nodig omdat het gewoon veels te lost zit
ElGriffo

Berichtdoor Peter 500SEC » 25 sep 2012, 21:27

Ik heb na het lezen van de complete topic voor mij zelf weer iets bevestigd gekregen

Ga nooit zelf aan de auto klooien als je niet de hoognodige kennis en apparatuur in huis hebt ;)

Mocht mijn SEC ooit eens problemen vertonen, ga ik zeer zeker niet proberen om dit zelf op te lossen ;)
Peter 500SEC

Berichtdoor Robinjo » 26 sep 2012, 08:38

Robinjo

Berichtdoor Leeflang » 26 sep 2012, 10:38

Een W126 heeft geen M102 motor (4-cilinder).
De 6-cilinders zijn M103 of M110, de 8-cilinders M116 of M117, de diesels OM603 of OM617.
Optimum aut nihil.
Leeflang
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Type wagen: 380SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Robinjo » 26 sep 2012, 12:07

Ik weet ook niet waarom de heer de Jong dit apparaatje 102 noemt, maar helaas werd gestopt met filmen toen hij er eentje uit het magazijn ging halen.
Robinjo

VorigeVolgende

Keer terug naar LPG Specifiek