door Noud » 31 okt 2012, 23:21
Ik ben ook wel van mening dat we eerst nog maar is moeten afwachten, er is sowieso nog een kans dat dit hele verhaal niet doorgaat. Ook is er een kans dat dit alles pas over meerdere jaren doorgevoerd wordt, aangezien er ook veel bedrijven zijn die afhankelijk zijn van onze ''benzen'' en andere oldtimers. En het feit dat de regering er misschien financieel niet op voorruit gaat door schorsing, minder brandstofverbruik, btw, is volgens mij ook irrelevant omdat het kennelijk uit ''milieu-opzicht'' bedacht is. En wat dat betreft pakken ze ons ook op precies de juiste plek aan, ze verbieden niemand om de wagen nog als hobby te houden, maar voor wie de wagen minder waard is dan de MRB die ervoor betaald moet worden zal deze inderdaad in de garage gezet worden of verkocht worden.
Dit alles neemt natuurlijk niet weg dat ik er ook op tegen ben, omdat het voor mij ook degelijk een hobby is. Ik ben nog student en neem voor het dagelijkse vervoer gewoon het OV (dat trouwens in 2016 ook vervalt). Ik heb gewoon simpelweg het geld niet daar maandelijks zulke bedragen MRB neer te kunnen tellen.
Als het toch zover komt ben ik wel voorstander van protesten, Ik neem dan het voorbeeld van de politie dit eerder dit jaar ook her en der wat files veroorzaakten.
Noud