Ik vind zo'n ouwe Benz echt leuk om in het weekend mee te rijden en dat doe ik ook zoveel als mogelijk is. Onderhoud, brandstofverbruik en andere bijkomende kosten kijk ik niet naar omdat het A verzekering is, eenmalig per jaar en dan kun je er het hele jaar gebruik van maken en B, brandstofkosten ja dat hakt er tegenwoordig ook wel in maar ja die hoeveelheid bepaal je zelf. Het was eigenlijk een leuke hobby die als je de auto in goede staat had niet echt bijzonder veel kosten meer had.
Maar nu ik dan ook nog 2012,00 euro wegenbelasting per jaar moet gaan betalen is de hobby er grotendeels af!
Dat is circa 168 euro per maand, als je hem alleen in het weekend gebruikt komt dat nog neer op circa 21 euro per dag!
Ja ik heb een 1757kg wegende DIESEL!
Ik koos voor een diesel omdat die betrouwbaar zijn, echte relaxte toer auto's en omdat de diesel mijn hobby is natuurlijk.
Ze bekijken het maar met die regeling, het wordt steeds gekker!
Ik heb binnenkort toch een leaseauto uit DUITSLAND. Ja ook daar mag ik niet prive in rijden maar ik rijd dan toch niet prive in DLD dus kan de Duitse belastingdienst me HELEMAAL lekker niks maken, de baas bij ons op kantoor vond dat ook een prima oplossing, tegenwoordig krijgen we allemaal dus Duitse busjes en personenauto's. En als er problemen komen omdat ik in een Duitse auto rijd dan hebben ze me verhuurd aan de Duitse vestiging.
Ik begin ook maar een mogelijkheid te zoeken voor mijn oldtimer, misschien is een USA kenteken wel weer wat....