door Vlim » 10 nov 2012, 18:57
Ik betaal met een glimlach op mijn smoel 162 Euro per maand voor een Diesel consumerende S320 CDI.
Mijn W126's komen alleen buiten voor de hobby, ik moet er niet aan denken om ze te 'verpesten' door dagelijks gebruik. En feit blijft nu eenmaal dat het gebruik van de regeling voor doeleinden waarvoor hij niet is bedoeld (dus misbruik) er voor lijkt te gaan zorgen dat ik zo'n kleine 240 Euo per maand extra kan gaan schokken.
En ik doe inderdaad al 15 jaar met 1 setje nokkenassen, en een spinnnekop, en een setje bougiekabels. Dus wat mij betreft mogen de dagelijkse belastingvrije auto's zo snel mogelijk weer uit het straatbeeld verdwijnen. Die import van de laatste jaren heeft de waarde van mijn auto's al doen halveren, en het onmogelijk gemaakt om een auto nog fatsoenlijk te restaureren omdat de kosten hoger zijn dan de waarde na restauratie. Dus ook dat onderdeel van mijn hobby is door het misbruik de laatste jaren al verpest.
Het enige, kleine, voordeel is dat door de grootschalige import van de afgelopen jaren de onderdelenprijzen zijn gezakt.