Hoe dan ook.
Ze snijden zichzelf gigantisch in de vingers.
Allemaal weten we dat het niet te doen is om het milieu en het zogenaamde oneingenlijk gebruik maar gewoon om de poen in de staatskas.
Vanaf het moment dat de regel was ingevoerd dat auto's na 25 jr geen mrb meer hoefde te betalen is juist hierdoor steeds meer en meer in de staatkas aan poen gekomen simpelweg om de reden dat er ook een hele bedrijvigheid in de vorm van gespecialiseerde autobedrijven , klusbedrijven , hobbyclubs , evenementen , onderdelen , toeleveranciers , en merk onafhankelijke garage bedrijven waar men ook terecht kan (en ga zo maar even door) zijn onstaan die vervolgens ook gewoon btw afdragen voor elk klusje , uurtarief , onderdeeltje enz enz , simpelweg omdat deze auto's op de weg gehouden worden en meer dan alleen onderhoud nodig hebben.
Ergens in 2008 is al eens gezegd dat het afschaffen van de mrb voor auto's ouder dan 25 jr juist meer heeft opgebracht in de kas en er een enorme marktwerking omheen is ontstaan wat dit ten goede komt.( een vorm van Nivelleren via auto's van 25 jr en ouder , omdat men weet dat er meer mensen in gaan rijden vanwege het belasting-voordeel en dat dezelfde mensen meer kwijt zullen zijn aan onderhoud en onderdelen is voor de staatskas mooi meegenomen )
Dus als men slim is promoten ze juist het veelvuldige dagelijks gebruik want hoe eerder zo'n oldtimer weer een beurt nodig heeft of een plaatwerkdeeltje of einddemper enz omdat men er door weer en wind mee rijdt het gehele jaar door, hoe beter voor de staatskas d.m.v. btw afdracht e.d. dus het eigenlijke doel wordt bereikt.
Mocht het zo zijn dat elke geheven belastingcent van een 25 jr oude Mercedes diesel via de staatskas direct uit gegeven gaat worden aan projecten ter verbetering van het milieu dan willen we natuurlijk wel ( alleen exclusief voor Mercedes diesel rijders ) inkijk/transparantie in datgene waar ze dan m.b.t. het verbeteren van het milieu met binnengeharkte centjes van Mercedes rijders mee bezig zijn per project en vervolgens de meetbaarheidspunten per kwartaal onder ogen zien zodat een stijgende verbeterde lijn m.b.t. het milieu duidelijk en inzichtelijk is .