heren:) daar ben ik weer
ik heb de 380 gekocht en er ruim 10000 km mee gereden zonder problemen van welke aard dan ook, nadat ie goed was afgesteld door de heren in silvolde.
na ongeveer 10000 km gereden te hebben kreeg ik een backfire in turkije:( luchtfilterhuis was helemaal krom en een andere zou me 250! euro kosten daar, dus zo goed als kan de oude laten rechtmaken.
zonder problemen 4000 km gereden terug naar huis toe, en geloof t of niet toen ik in den haag aankwam, net van de snelweg af......begon de auto spontaan hoger te lopen.ik dacht gaskabel wat bleef hangen of eventueel choke, want als ik wat met het pedaal speelde dan gingen de toeren weer omlaag.maar nadere inspectie toonde aan dat het dus een klein scheurtje bleek te zijn in de korte S-slang waar 2 vacuumslangen op aangesloten worden ( S-slang naar waspotje toe als ik het goed heb).deze kon ik niet één twee drie vinden dus maar met tape gedicht en voila de auto liep weer goed, behalve af en toe sloeg die 1 of meerdere cylinders over leek het wel, maar dit dus echt heeeel af en toe een keertje.dus heb ik de bougies gecheckt, en schoongemaakt, ze waren iets wittig maar verder goed leek me.en ja toen heb ik zelf wat aan de gastoevoer gedraaid zonder meetapparatuur om op gehoor een wat beter lopende auto te krijgen.helaas BOEM! was het resultaat en dit keer was het luchtfilterhuis niet meer recht te krijgen...ben ermee naar zaltbommel gereden en daar werd een andere schijf erop gezet, ander luchtfilterhuis en werd de auto afgesteld op benzine, volgende dag naar gasspecialist in rijswijk gegaan en die heeft hem zo goed als kon afgesteld op LPG, maar toch vond ik de auto niet meer zo mooi lopen als van tevoren.nu blijft hij dus ook niet meer op benzine stationair lopen, wel gewoon rijdbaar op de (snel)wegen maar bij stoplicht ofzo blijft ie niet lopen.deze week ook rotort en verdeelkap bekeken maar alles leek wel normaal zo op het oog..........dus k zit met mijn handen in het haar.........
hoop echt op meedenken:)
thnx en grtz Tony