Dus er is GEEN verbinding van de 2 sleepcontacten in het stuur met contactslot volgens electrisch schema?
Ik bedoel dus pin 4 en 5 op de "male" stekker want die zitten nu niet meer in de "female" aangezien ik ze er iut heb gehaald en de 2 draden dus verder niet meer via de stekker verder verbinding hebben met andere draden .
Dan heb ik dus een "probleempje"
Ging vanmiddag van werk via pompstation naar huis toen ik daar wegreed begon de claxon spontaan aan te slaan.
Wat gedraai aan stuur, en mee toeteren en weer stil maar 1 SEC. later weer spontaan aan, omgekeerd gestopt en zekering eruit gehaald.
Er zit dus een sluiting in 1 van de draden die naar sleepcontacten lopen.
In de oude situatie plofte de zekering aangezien er spanning op stond in stuur.
Nu ik er massa van gemaakt heb gaat ie dus toeteren met deze nog op te sporen sluiting.
Plus en min omdraaien op de claxons zelf gaat dit niet oplossen dan, Douwe.
Ik moet maar ff het e.e.a doormeten volgens jouw theorie Leeflang.
Ga tot het opgelost is maar net als in mijn DAF die had fabrieksaf drukknop op dashboard, een knopje maken waar ik dan mee kan toeteren.
Deze sluiting is vanaf aankoop al begonnen, toen weer een maandje later etc. en de intervallen werden steeds kleiner.
Was dus niet de achterruitverwarming (toen al defect) die op zelfde zekering zat want stekker achter schakelaar is losgekoppeld.
Of kan er daar nog steeds iets van invloed zijn?
Nah, morgen als het droog is maar eens lekker multimeteren.........