door TonySclass » 23 feb 2013, 19:24
dank allen voor t meedenken om te beginnen:)
ik heb gedaan wat douwe en emile zeiden. wel merkwaardige verschijnselen:)
1 - eerst maar even het brandstof relais eraf gehaald en na wat poginkjes startte de auto op LPG! liep weliswaar niet heel mooi rond maar hij startte.
2- toen de stekkertjes van de verdamper eraf gehaald en warempel hij liep ook behoorlijk netjes op benzine.
3-de verdeelkap eraf gehaald en schrok me een hoedje........de rotor was gesmolten! dus gauw naar de onderdelenboer gereden op benzine terwijl de stekkertjes van de verdamper nog steeds eraf waren.......de auto liep gewoon heel mooi en wat peter ook wel eens zegt;) k voelde bijna niet dat de motor liep! zo rustig en netjes!
4-meteen rotor erop gezet en de stekkertjes van de verdamper weer terug bevestigd.ritje van ongeveer 40 km gemaakt op gas, want op benzine loopt hij echt perfect nu! maar dus zoals ik hierboven al zei: VOORDAT ik de nieuwe rotor erop zette al........beetje vreemd?;)
5-op LPG ook perfect rijdend, tot ik bij stoplicht afremde, toen sloeg hij telkens af, bij 3 stoplichten dus elke keer weer.
6-heb een achtste slag de fijnafstelling van de LPG wat hoger gezet.....nu loopt hij weer wat hoog:(
7-even bakje doen bij familie, ongeveer anderhalf uur daar gezeten, startte meteen toen ik weg wilde rijden, maar na de eerste straat, begon hij in te houden en elke keer als ik wat gas bijgaf smoorde hij lijkt wel......en niet vooruit te krijgen! toen ik eenmaal weer op de 70 km weg reed, helemaal geen probleem en verder gewoon goed rijdend.
wat zie ik toch over het hoofd?
-de bougiekabels waren goed (bij tonnie aan de kast gemeten)
-verdeelkap was goed op t oog
heeft het nou met afstellen te maken of met ontsteking, en waarom de ene keer echt perfect lopend en de andere keer weer minder?
in ieder geval ben weer mobiel:) en hoop echt dat ie me weer een kleine 450 km ver brengt met een tank LPG.....ipv 270 km!!!!
fijn weekend heren