Ik stel voor een overbieding van het gevraagde.
300Euro betalen per jaar en mijn gas en diesel broeders mogen dan ook blijven rijden.
De brance kan dan naar mijns inziens ook blijven bestaan op een redelijker wijze.
Dit echter wel gebaseerd op 1 oldtimer en die moet dan minstens 2de auto zijn, en mag niet meer dan zeg maar 7.500km per jaar maken.
Ook geen flauw gedoe van 3 maanden schorsen, helemaal een beperking van mijn vrijheden tot gebruik van MIJN spullen die Ik betaald heb.
Een ieder moet vrij zijn wanneer hij of zij wil om gebruik te kunnen maken van eigen betaalde spullen.
Ik denk dat als je ruim meer maakt er ook voor moet betalen naar gebruik.
Dit is 25 euro per maand mensen, mobile abonnementen kosten al meer tegenwoordig en die hebben we ook 98% van de bevolking, verder roken en drinken en wat al niet meer, dus dat moet op te hoesten zijn.
Ik snap overigens niet dat de politiek zo kleinschalig kan denken om hun centjes te krijgen.
Ze mogen van mij dan ook wel mensen in dit land met ere baantjes die 3 ton of meer per jaar verdienen wat gaan korten. Lui die zaken naar de kloten helpen hun riante salarissen in laten leveren als tegen prestatie en niet laten gaan met dikke afgesproken bonussen.
Als het allemaal zo eerlijk zou gaan zou ik er geen moeite mee hebben om te betalen.
Overigens heb ik al beslist dat no mather what ik mijn kar blijf rijden het hele jaar rond met al de 3500 a 4000 km die ik maak, want het is de fijnste kar die ik ooit heb gehad.
Onderzoek bij onze oosterburen heeft opgeleverd dat de grote automerken alleen maar de zogenaamde zuinige autotjes maken om aan eisen te voldoen voor subsidies en dergelijke.
De beoogde co2 uitstoot is niet gedaald bij onze buren de mensen hebben er allemaal grotere auto's gekocht en zijn meer km gaan maken , meer millieu bewuste km dat wel
Verder wordt er door grote olie maatschappen zoveel afgefakkelt per jaar voor alle auto's van Frankrijk Duitsland en Groot Brittanie bij elkaar.
Kloppen de zuinige cijfers van autofabrikanten niet , dit scheelt soms wel tot 30% meer verbruik als op voertuig specs is aangegeven.
Lekken er in Rusland 10.000den liters olie de grond in omdat men het te duur vind voor reparaties. De oplossing hebben ze gevonden door de nieuwe pijpleiding in de grond te stoppen dan zie je het niet meer lekken.
Deze leiding gaat overigens naar Duitsland!
Verder vinden maatschappijen het te duur om hun periodieke controles uit te voeren in de leidingen.
En zo zullen er ongetwijfeld nog wel meer legale misstanden zijn , maar zolang kopstukken in regeringen belangen hebben zal het zo blijven.
Dus om nou te zeggen dat wij groot vervuilers zijn met die paar km per jaar met die paar auto's van ons vind ik toch wat ver doorgedreven.
Het zou voor het forum leuk zijn ook als we niet als haantjes op een stok elkaar in de nek gingen zitten pikken, maar wat meer saamhorigheid zouden tonen, we hebben tenslotte allemaal dezelfde hobby die ieder op zijn geheel eigen wijze mag beleven.