Sinds vrijdagochtend in de weer geweest met alle adviezen van een ieder in dit topic, mijn dank daarvoor.
Ja ook alles wat naar interieur/kachel gaat afgedopt.
Uitlaat is gewoon goed dus daar ga ik geen "problemen" zoeken.
Ik quote mijzelf even uit een daaruit ontstaan topic:Spinnekop eraf, gasklep eraf boeltje nog een extra reinigingsbeurt gegeven bovenop die van vorige week zaterdag in Zutphen.
Geeft nu NUL aan dus die is ook weer perfect.
Iets verbetering maar nog niet helemaal 100%.
Blijkt na uitwisselen toch de leerlaufsteller te zijn.
Hadden ook het leerlaufkastje uitgewisseld maar daar was geen verschil te merken.
Met andere steller zakt toerental nu netjes en pakt niet meer schokkerig op , alles vloeiend zon der ook maar enige neiging tot afslaan.
Heb voor 2e maal goed gereinigd met r-reiniger, motor reageerd op lostrekken stekker (ca 1200 toeren).
Ook met even prikje 12v. erop hoor je 'm tikken.
Leek allemaal in orde maar blijkbaar niet 100% aangezien ander exemplaar probleem oplost.
Heb ook dit
post8227.html?hilit=gasklep%20sensor#p8227topic gelezen maar dat is te veel abracadabra voor mij
dus bij deze:
Leerlaufsteller ("sigaar") gezocht voor 963-blok 500SEL '85 ....
gezocht-leerlaufsteller-sigaar-500sel-85-t13178.htmlEn als reactie op TeunBong"s vraag:In ieder geval het onregelmatig stationairloop en afslaan.
Helaas zit mijn oude er weer in ........
Dit is nog wel op LPG en zonder LM schijf, geen tijd meer om dat weer te testen.
En de laatste Co afstelling die in Zutphen gedaan is vorige week is nu ook niet meer van toepassing.
Als ie al goed was, want ze kregen 'm niet meer goed.
Dus nu:
1-goede sigaar erin
2-LM schijf erin
3-Kijken hoe ie nu loopt
4-Co opnieuw afstellen
In ieder geval grote stap verder, en zeker dank zei forumlid RD500SEC, heeft 'm bij elkaar toch een dagje gekost, TOP-forum-lid!
Dus nu een nieuwe sigaar, maar niet uit eigen doos.....