door RD500SEC » 17 sep 2013, 15:56
Lex,
De oliedruk is afhankelijk van temperatuur, viscositeit van de olie en toerental.(en de staat van de lagers in de motor)
Op de tweede foto is de motor nog niet op temperatuur, en zodoende is er geen vergelijk met de eerste foto waar dat wel het geval is. Ook is op de tweede foto het toerental iets hoger dan op de eerste foto, te zien aan de verbruiksmeter en de toerenteller. Door deze beide grootheden is ook de druk hoger, mogelijk ook nog door de viscositeit.
De eerste paar honderd km na het flushen zal er nog vuil verbranden wat los geweekt is, dit zijn de wolken die je ziet. Daarna zou het moeten afnemen, tenzij er meer aan de hand is met de motor wat het flushen niet kan oplossen.
Het blijft nog even afwachten...
Een warme motor mag je gerust stevig belasten(zware aanhanger doet wonderen), de zuigerveren worden dan sterk tegen de cilinderwand aangedrukt, waardoor de motor als het ware een "mini inloopproces" doorloopt. Laat hem maar werken tussen de 2000 en de 5000 toeren, niet in het rood jagen, dat heeft geen zin. Heb je geen aanhanger, bergje op doet het ook goed, die zijn er volgens mij wel.
Oh ja, ik zie ook dat het buiten kouder is en dat je langs het tankstation bent gereden. (En er ook gestopt bent om benzine te halen)
Laatst bijgewerkt door
RD500SEC op 17 sep 2013, 16:10, in totaal 1 keer bewerkt.