zo even een update.
bijna iedereeen die zich heeft opgegeven zijn gestest en teruggestuurd. sommige komen nog, die sturen het later nog een keer op, of komen nog langs een keertje.
geen echte hele slechte injectoren tegengekomen bij de mensen wel soms een of twee die wat minder waren of eentje ertussen die aan vervanging toe is.
bij mijzelf (W201 2.6) had ik nog de meeste slechte tussen zitten, had ze al een keer gereinigd maar nog nooit getest. bij mij zaten er vier tussen die goed waren qua openingdruk en sproeibeeld maar ze lekte bij de test van 0,5 bar onder de openigsdruk. en behoorlijk ook moet ik zeggen.
en ik had nog wat oude injectoren getest van mijn USA SL maar dat was allemaal drama, ik snap nu wel waarom deze zo slecht liep. lekken, nadruppelen en sommige bouwde helemaal geen druk op. helaas gaat deze motor niet meer lopen vanwege een donormotor die mooi loopt. use torretje heeft 3 ton gelopen met ingesleten nokkenas en zo.
mark2612 had een SL die lang stilgestaan had en niet of nauwelijks liep, en na het testen bleek er een slechte injector tussen te zitten die vervangen is. hierna waren de klachten nog niet helemaal weg maar de auto loopt weer alleen nog wat fijnafstelling misschien zoals co.
had wel gehoopt dat de mensen even hun ervaring zouden melden maar misschien komt dat nog?