Zo ... Vandaag de laatste dingetjes afgerond .. Uitlaatklemmen aan de bak , aandrijfas vast zetten
stabilisatiebalk gemonteerd en nog een uitlaatrubber gemonteerd (half ) .
Doctor HPF (560SNEL) nog even benaderd of ie vanavond niet ff lang kon komen zodat de auto eventueel rijdbaar zou zijn en voor een korte diagnose .
Gelukkig had Ivar tijd en is het uiteindelijk 00:00 geworden maar de eerste meters zijn rijdend gemaakt.
Ook wel eens leuk om te assisteren
, en dat ging me goed af
... Kogeltje kwijt gemaakt
dingetjes aangegeven en het een en ander aan gegeven .
Na een korte visuele inspectie heeft Ivar eerst de mate van retour gecontroleerd en of er druk op het systeem stond .
De regelklep op het reservoir lekte sowieso en die heeft hij eerst vervangen (en daar heb ik een kogeltje van kwijt gemaakt
)
Na het vervangen een controle uitgevoerd en de klep was nu lekdicht . Maar de auto kwam nog niet uit de veren .
Toen het 120 km systeem ? ( Zit rechts op het binnenscherm bij de koplamp ) afgestopt en wederom getest of hij uit de vering kwam . En dat gebeurde vrij rap en hij kwam weer tot leven
Maar van vering was nog weinig sprake , hij was zo hard als een plank
. Dat zouden in principe alleen de veerbollen kunnen zijn en die had richard nog nieuw in de auto liggen dus die maar gemonteerd .
Bleek nog wel een klusje te zijn want men had ooit de montage beugels met de tapeinde aan de onderkant gemonteerd en de moeren aan de boven kan
Hierdoor moesten de koplampen er uit en dus gelijk maar op de juiste wijze gemonteerd .
En uiteindelijk functioneerde het systeem naar behoren .
Wat volgens ivar waarschijnlijk moet gebeuren (denk ik) is het reviseren cq vervangen van de voorpoten , de achter veerpoten het systeem spoelen en wellicht de voorraad bol en achter bollen .
Verder is het nog een paar zaken afronden , motor en bak afstellen , bak olie peilen en de controle op lekdichtheid
Dan de stalen onderplaat er nog onder en dan zijn we wel zo'n beetje klaar
p.s Ivar thnx voor je super hulp
Jouw kennis en ervaring m.b.t. tot de HPF is uniek .
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.