door KlaasCA » 16 apr 2019, 20:35
Met de stelschroef bedoel je de schroef die je via het gat in de luchtfilterbehuizing kan bereiken veronderstel ik?
Heb ik voorlopig nog niet aan gedraaid, zoals gezegd - motor loopt goed (stationair mss zelfs net iets te arm)
Heb even de multimeter op pin 2 & 3 van de diagnosestekker gezet (stand Vdc, geen duty cycle meting mogelijk met mijn meter).
Ik meet het volgende.
Motor af, contact aan : 6.07V (batterij : 12,40V)
Motor loopt koud : 6,93V (batterij : 13,90V)
Motor loopt warm (na korte rit) : 6, 85V (baaterij 13,80V) - meting is nagenoeg perfect stabiel (geen pendelen).
Ik moet bekennen dat ik me nog niet goed genoeg ingelezen heb om hieruit enige concusie(s) te trekken.
Ik kan ook niet garanderen dat er geen vacuumlekken zijn (heb ik laten doen, moet mecanicien op zijn woord geloven).
Kan een vacuümlek voor zo'n hoog CO gehalte zorgen?
Zorgen vacuumlekken niet eerder voor een laag CO-gehalte (te arm mengsel) of is die redenering te kort door de bocht?
Meest basic manier om vacuumlekken op te sporen is remreiniger gebruiken op 'zwakke plekken'?