Beste mede-benzers,
Sorry, ik ben een leek als het om techniek gaat maar hier komt m'n verhaal....
De auto: een 380SE uit 1983, op LPG
Na alweer een verkoolde rotor (Beru) te hebben wil ik eens kijken wat de diepere oorzaak is achter dit terugkerend drama.
De verdeelkap is gemonteerd op een (geen idee hoe dat heet) en die zit met een inbusbout vast. Kan ik gedeelte er zo afhalen?
Wat zit er links van dit ??? gemonteerd? Zit daar een massa kabel? Zit daar ook iets van een weerstand of zo? Dat ziet er ook niet goed uit.(verbrand, vuil) Het draadje is verbonden met de ontstekingsmodule, geschroefd op het rechterbinnenscherm (aluminium kastje)
Ik kan foto's maken maar wellicht weten jullie me zo te vertellen hoe en wat.
Ik heb inmiddels een Bosch rotor besteld (15 euro) en (dat zie ik overal terug op het forum!) de verdeelkap (ook Beru, ziet er nog goed uit, heb wat roet weggehaald met fijn schrrpapier van kontaktpuntjes) zal ik ook vervangen door een Bosch (...85 euro
)
Met vriendelijke groet,
Diederick - De Gouden Koets
BERU_verkoold_nog maar eens.jpg
de tijdelijke BERU rotor_verbrand.jpg
zo start de auto echt niet_BERU berkoold.jpg
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.